Everything has beauty, but not everyone sees it

Ik heb veel haar, niet een beetje veel haar, maar héél veel haar. Ik spreek dan over het haar op mijn hoofd natuurlijk. Laat ons hier geen misverstanden ontstaan.

Mijn natuurlijke haarkleur dat is peper en zout. Wat eigenlijk een prachtige kleur is, maar ooit vand ik dat niet zo en ik begon mijn haar te kleuren. Na de halve regenboog te hebben afgewerkt ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een blondje ben.
Dat is dus zeer onvriendelijk voor mijn haar.
Ik heb heel lang (lees: tot enkele weken geleden) na het wassen van mijn haar, met tranen in de ogen mijn haar aan het kammen geweest. Ik gebruik geen borstel, ik gebruik een kam met brede tanden.
Eén bepaald deel van mijn haar is één en al klit na het wassen.

Ik heb iets gevonden dat helpt, héél goed helpt zelfs, want ik realiseerde me gisteren dat het al even geleden is dat ik met tranen in de ogen stond van zowel frustratie als pijn.

1x per week wrijf ik mijn haar in met een product van de Bodyshop, namelijk kokosolie. Ik laat het niet 15 minuten intrekken. Ik doe het op mijn haar als ik thuiskom en pak later op de avond (ettelijke uren later) een Lushbad. In het weekend durf ik ermee gaan slapen.

Ik spreek dus over deze olie:
The Body Shop Rainforest Coconut Hair Oil, Rs 645  (1)

Nu, mijn puntjes doe ik er niet mee. Die zijn erg breekbaar en ik moet zeer dringend naar de kapper, maar weigerde omdat ik 1, mijn haar niet wou kleuren en 2 mijn haar wou laten groeien tot over mijn tepels.

Nu betreft puntje 1, ik kan het niet volhouden en ga dus in december mijn haar terug kleuren, waarom wacht ik zo lang. Ik ga naar L’atelier Geraud en die zijn duur, ik spreek zelfs niet van ‘niet goedkoop’. Ze zijn duur. Maar ook héél goed.
Puntje 2 is ook in orde, maar daar ik mijn puntjes ga laten knippen, zal ik terug even moeten sparen.

Nu wat doe ik om mijn puntjes minder breekbaar te maken?
Geloof het nooit als ze je vertellen dat gespleten punten ‘genezen’ bestaat niet. Maar je kan er dus voor zorgen dat ze minder breekbaar zijn.
Je doet arganolie op je puntjes (ik gebruik deze van de bodyshop) en je neemt dan telkens een plukje haar en draait het rond je vingers. Je laat het intrekken, héél lang, net zoals de kokosolie.
Als je enkel je puntjes doet, dan moet je het enkel uitspoelen met water, je hoeft je haar niet te wassen.

Ik doe een combinatie van beide dus ik was mijn haar wel. Soms was ik het zelfs 2x en ik gebruik ook een conditioner.

Ik gebruik dus deze olie:
argan

Ik ben er tot hiertoe echt tevreden van, ik ben oprecht gelukkiger met mijn haar.
Het is ook mooier geworden, gemakkelijker handelbaar.

9 gedachten over “Everything has beauty, but not everyone sees it

  1. vidrie

    Leuk bericht! Ik gebruik zelf pure kokos olie van De Tuinen (waar je ook mee kan bakken). Het werkt fantastisch, het brengt glans terug, voedt mijn haar en verdoezeld droge puntjes. Ook gaat het eeeeuwen mee en de prijs die je ervoor betaald is niks!
    Ik ben erg benieuwd naar de Arganolie die je gebruikt, weet je nog hoe duur die is?
    En de kapper.. Ik weet precies wat je bedoelt wat betreft puntje 2, maar ik ben er zelf achter gekomen dat gezond ‘kort’ haar er veel mooier uit ziet dan ongezond lang haar.. En hoe langer je wacht, hoe meer eraf moet. Bovendien bevorderd het ook echt de doorkambaarheid van je haar omdat je het nu ook nog extra kapot kan trekken:(.

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Dat is een goede tip, want echt goedkoop zijn de producten niet, terwijl je er meestal wel goedkopere alternatieven voor hebt die minstens even goed zijn. Wel ik weet de prijs niet meer juist, omdat ik toen wel wat meer heb aangekocht, maar ik denk dat het rond een 15-17 euro zal geweest zijn. Maar bij de Bodyshop kan je best een klantenkaart nemen of tijdens acties kopen. Ze doen mooie acties en je hebt zeer snel korting met een klantenkaart. (5 euro)

      Like

  2. knightdubois

    Goeien tip, moet ik me ook eens aanschaffen dan, ik heb ook supersnel knopen (a, ja met krullen …) maar ik heb een tangle teezer en da’s wel een gerief om uw haar uit te borstelen vooraleer da ge het wast !

    Like

  3. misssexandthecity

    Mss moet ik die kapper ook eens proberen. Mijn haar is dun, fijn, snel vettig en saai, zodat ik het altijd opsteek :-),…..maar sinds ik een shampoo gebruik zonder parabenen en siliconen lijkt er beterschap :-), maar het is nog te snel om er over te oordelen. Olie’s maken mijn probleem nog erger 🙂

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Wel dat snel vettig zijn heeft mss niet met de structuur te maken, want de bovenkant van mijn haar durft me ook te tergen met sneller vettig te zijn, maar de olie maakt het zeker niet erger. Ik denk dat het een misvatting is. De kapper is zeker een aanrader, hij is zijn prijs wel waard.

      Like

  4. LJ

    Ik heb ontzettend breekbaar haar. Vooral de punten gaan verschrikkelijk snel kapot, zeker in de zomer van de zon en omdat mijn haar dan sneller groeit dan in de winter. Ik gebruik nu sinds een paar maanden ook arganolie maar de ‘echte’, enfin door de schoonmoeder geïmporteerd uit Marokko of Turkije of van ergens waar die bomen staan. Ik kan nog niet zeggen of het helpt maar als het flesje leeg is weet ik nu alvast waar ik iets gelijkaardigs kan kopen hier!

    Like

Geef een reactie

