Vegetables are a must on a diet. I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.

Ik kook graag en ik kan eerlijk zeggen, ik ben er niet slecht in. Ik probeer, maar slaag er zelden in om op voorhand te bepalen wat we gaan eten. Met het weekend, de brugdag en de feestdag voor de deur, besloot ik even vlug te bepalen wat we gingen eten tot en met gisteren.

Ik haal de meeste recepten van websites, hoewel ik thuis kookboeken bij de vleet heb en stapels uitgescheurde recepten. Maar die online recepten kan ik pinnen en snel terugvinden.

Dinsdag maakt ik iets klaar van de website voedzaamensnel.nl

Een preischotel met geitenkaas. Het was snel en heerlijk, zeker met de tijm die je ertussen draait. Die is wel nodig voor de smaak.

Ik geef het recept even mee, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik nooit de hoeveelheden respecteer dus er zat veel meer gehakt (500 gram) en prei (3 stronken) in.

Ingrediënten:

Bereidingswijze:

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden
  2. Snij de prei in ringen en was goed
  3. Was de paprika, verwijder de zaadlijsten en snij in blokjes
  4. Snij de Spaanse peper doormidden, verwijder de pitjes en snij de peper fijn
  5. Bak het gehakt rul met een snufje peper en zout
  6. Leg het gehakt in een schaal en wok nu de prei, paprika en Spaanse peper in dezelfde pan 2 minuten
  7. Roer het gehakt en de tijm erdoor en schep de helft van het mengsel in een ovenschaal
  8. Verkruimel de helft van de geitenkaas er overheen en schep nu de rest van het mengsel in de schaal
  9. Verkruimel de rest van de geitenkaas over de schotel en plaats 10 minuten in de oven
  10. Eet smakelijk!

Het resultaat is ongeveer zo:

preischotel-met-geitenkaas (Small)

5 gedachten over “Vegetables are a must on a diet. I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.

Geef een reactie

