Stupidity is a talent for misconception.

Het weekend was redelijk chill.

Vrijdag gingen we eten in de BlaBlaBla. We waren er nog niet geweest en de naam sprak me ook niet direct aan, maar uiteindelijk was het een zaak van ‘don’t judge a book by …’. Oké het was voor een gin-tonic zowat 12 euro, wat ik schandalig vond, daar het gewoon Gin en Tonic was, zelfs zonder een extra smaakje of zo. Gewoon mee profiteren van de hype. Mijn saignant steak was wreed ‘a point’, maar de bediening was supervriendelijk en de sfeer was beter dan ik had verwacht.

Zaterdag stond ik laat op, het liep al tegen 10 uur. We gingen 2 x naar de Gamma, want we gingen bouwstenen halen om een deur weg te doen en springen eens binnen bij de X2O om te zien of ze daar een betaalbaar / mooi vrijstaand hebben.
Ik wil / wou een bad met een brede rand, want de poes zaliger vond niets leuker dan op de badrand te zitten en mee te relaxen. De jongste poes, die springt ook op de rand, maar dan om met haar poten in het water te petsen of om het badschuim op te vreten. De oudste poes, die ligt te wrijven tegen het bad en te miauwen om gestreeld te worden. Een bad nemen is dus zeer ontspannend hé.
Nu stelde mijn lief héél voorzichtig de vraag of die brede rand nog nodig was.
De vraag kwam te vroeg, ik heb weer een flink aantal tranen gestort dit weekend. Het zal wel slijten, ik weet het wel.

Zaterdag was het diepvriesfood. Stoofvlees met frietjes.

Zondag was het dierendag, kippenhok, konijnenhok en vogelkooi proper maken. Ik doe de vogeltjes, want ik ben diegene die ze gewend zijn. Mijn lief neemt de onderste bak van het konijnenhok (ze hebben een triplex) en gaat ermee naar buiten. Hij gooit het hooi achteraan in de tuin en zet het in brand. Dat is zijn deel, hoewel ik het er niet mee eens ben. Want hij vergeet dat ze ook een pisbak hebben, dat al hun bakjes moeten proper gemaakt worden, hun speelgoed moet opgesnord worden en op het eerste verdiep moet liggen zodat ze het terug kunnen rondzwieren en ze mogen los rond lopen bij ons, maar maken hier niet echt veel gebruik van, dus er moet ook gestofzuigd worden. Maar dat hoort dus niet bij het konijnenhok proper maken.
Hij doet ook het kippenhok, want ook dat stro kan hij in brand steken. 🙂 Mannen hé.

Die kippen zijn geweldig, zondagochtend laat ik hun kot open tot na het ontbijt, dan scharrelen ze in de tuin. Tot hiertoe nog niet op onze nieuwe gazon, maar in het onbewerkte gedeelte. Ze zijn heel mak om terug in het kot te krijgen. Ze vinden het niet erg om opgepakt te worden en ik knuffel dan ook met mijn kiekens.

Ik heb het grootste deel van de dag aan het strijken geweest. Ik combineer dit zoals vele waarschijnlijk met het kijken van een opgenomen serie.
Het was weer diepvriesfood, een restje pasta.

Vandaag wil ik graag bami met gehaktballetjes klaarmaken zoals hier, maar het zal een eigen versie worden. Ik laat weten of het de moeite is.

En hoe was u weekend?

10 gedachten over “Stupidity is a talent for misconception.

  1. memyselfandwe

    Druk-druk-druk.
    Vrijdagavond weet ik zelfs al niet meer! Zaterdag eerst naar een begrafenis, daarna verder gewerkt aan de zolder. Twee keer de gamma bezocht. Zondag werd er verder geschuurd op de zolder. Ik moest tussendoor studeren en taxi spelen voor mijn schoonmoeder. Als avondeten lasagne. Wat we vrijdag en zaterdag gegeten hebben, weer ik niet meer. Ik zou ook eens zo’n verslagjes moeten schrijven, want er gebeurt zoveel en zo weinig op een weekend. Het is niet meer bij te houden.
    Ik ben benieuwd naar jouw receptje!

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Een begrafenis dat is minder leuk.
      Ook 2x de Gamma bezocht. 🙂 Heb je ook die vieze Redbull gekregen?
      Ik hoop op tijd te vertrekken om het te beginnen klaarmaken, want ik ga eerst sporten en eet pas daarna, maar dan kan het lief al eten. 🙂

      Like

      1. memyselfandwe

        Mijn Ventje heeft die gekregen, ikke niet. Ik liep met twee emmerkes plakgips van 5 kilo in mijn handen. geen idee waar ik die fles dan nog moest steken.
        Zo lief van je! Het eten van het lief al klaarmaken! Ik weet nog niet hoe ik dat allemaal ga doen eens ik mij ook aan de sport ga wagen…

        Like

        1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

          🙂 Het was mannendag hé, ik kreeg het ook niet hoor, het werd pertinent in de handen van het Lief gestoken, maar ik kreeg de rekening wel van de kassierster.
          Ik doe dat niet altijd hoor, het is omdat ik een recept heb gekozen waarvan hij zegt dat ik veel te veel ‘foefkes’ wil, dus ja, dan moet ik het zelf maar bereiden :-). Het lukt ook alleen maar als mijn baas niet te lang blijft hangen, ik geen te druk verkeer heb naar huis en dus tijd genoeg over heb. 🙂

          Liked by 1 persoon

  2. Corvus

    Om 10 uur opstaan in het weekend noem ik vroeg … Zaterdag ben ik ook vroeg opgestaan, echt vroeg voor mijn doen, het was bijna 9 uur denk ik. Maar ja, er zou heel even iemand iets komen plaatsen in huis en ik moest in de namiddag gaan werken (wat een uitzondering is). En zondag heb ik gewandeld en gerust …

    Like

  3. LJ

    Veel werk zeg die huisdieren-in-een-hok.
    Het lief was keiblij toen hij er afgelopen weekend in slaagde de kachel van het Ardennenhuisje aan te steken. Dat zit er toch echt wel diep ingebakken van in de oertijd bij die venten!

    Like

Geef een reactie

