What’s right is what’s left if you do everything else wrong

De ballen van maandag waren niet lekker. Het lag deels aan mezelf, want ja het recept trok absoluut niet meer op het origineel, ik draaide in mijn ballen; Sambal, lentui, ui, diverse kruiden, panko en nog wat dingen die ik vergeten ben. De geur was heerlijk, maar …. ik had het gehakt in Nederland gekocht en daar ging ik de mist in. Want het Hollandse gehakt lijkt niet op ons Belgische en is ook niet zo smakelijk. Ik weet het nochtans, maar heb me laten vangen.

Op mijn werk zit ik al een 3 weken zonder verwarming, ik bespaar u het verhaal, maar het is koud.
We hebben een interne audit en normaal plaatsen we de dames aan een flex office achteraan, maar het is daar 14 graden, dus dat gaat niet.
We plaatsten ze op een tussenverdiep waar het een graad of 18 is. We zitten in een oud en prachtig herenhuis op het werk.
Dat tussenverdiep is een vergaderruimte maar met een hoge tafel en dus hoge stoelen.

Ik zag het gisteren al, één van de dames had een miniskuul rokje aan, waardoor ik kon ‘liplezen’ als ik de trap afdonderde of opstormde. Ik begreep niet goed, waarom ze niet met haar rug naar de deur ging zitten, maar enfin, ieder zijn eigen ding.
Deze morgen ….. werd de verwarming hersteld, maar de dames gingen terug naar het tussenverdiep en de juffrouw, stootte zich alweer aan de steen, want had eenzelfde korte rokje aan. Tsss ja zeg, dat is er toch om vragen?

Het is tevens winterbanden + groot onderhoud dag, dus het zal een late dag worden, daar ik om naar de garage te rijden zonder verkeer al anderhalf uur in de wagen zit. En geloof me, het zal langer duren, ik moet over de E17 / Ring Antwerpen / E313 rijden.

Ik kan werken in de garage, want ze voorzien met netjes van internetcodes. Een vervangwagen heeft geen zin, omdat ik dan even lang terug moeten rijden en er nog eens heen moet rijden en ik ben nu niet iemand die staat te springen om afstanden te rijden.

8 gedachten over “What’s right is what’s left if you do everything else wrong

  1. memyselfandwe

    Heb je iets interessants opgevangen door het liplezen? 🙂 Ohjee, ik zou er alles aan doen om 1) niet in een minuscuul rokje te gaan werken; 2) als dat dan toch gebeurt, niet met heel mijnen bollenwinkel te koop te lopen. Ik vind het al erg genoeg dat ik heden ten dage (weliswaar met een broek aan) met mijn benen open moet zitten, vooral als ik aan het schrijven ben, om die babybuik niet te veel in de weg te hebben zitten…

    Like

  2. wildcard

    da’s een ferme luxe als je in de winter van thuis uit kan én vooral mag werken. Ik zou bevoorbeeld niet graag in New York wonen met die extreme sneeuwval. Als er hier nog meer een vlokje valt en de temperatuur ne graad zakt, ligt half belgie al plat…

    Like

  3. Joyce

    En wederom een verbazingwekkend verhaal uit België, ik was er altijd van overtuigd dat onze landen zo erg op elkaar leken maar serieus…… bij 14 graden mogen wij niet eens meer werken. Dat is in de wet vastgelegd….. jemig wat zijn dingen bij jullie toch rampzalig geregeld…..

    Like

Geef een reactie

