All of the true things I am about to tell you are shameless lies

Ik ging een weekend naar Bredene met het lief, de dochter en de grootvader van de dochter, mijn schoonvader dus.
Ik vertrok eerder met de hond omdat ik de beeldentuin wou zien. Die heb ik niet gevonden, ik reeds enkele malen voorbij het adres en zag er gewoon een lelijk gebouw staan. Dus ik dacht, oké, dan ga ik naar het openbaar park met de hond, want ik wou eigenlijk nog niet naar de zee voordat het lief er was.
Ik loop het park in, al een beetje verwonderd dat het er zo netjes ligt, met echte weggetjes van asfalt enzo als me er daar een 3-tal ganzen afgekomen gewaggeld, luid kwakend.
Ik bezweer het u, lach me niet uit, maar ik heb het op een lopen moeten zetten, serieus !!! Djeezuusss gevaarlijke beesten zeg !

Ik ben dan maar naar de zee gewandeld, waar ik de hond zijn zin liet doen, waardoor ik lekker vermoeiend heel veel duinen heb gezien.

Het weekend was leuk, hoewel lief en dochter zaterdag al snel aan het zeuren waren, terwijl we nog geen 4 km gewandeld hadden.

Ik heb de zee gekozen in Bredene speciaal om de schoonvader mee te kunnen nemen. Hij komt niet buiten tenzij wij hem meenemen. Maar hij is nooit dankbaar, hij heeft altijd iets op te merken, hij vraagt ook nooit of hij iets moet bijdragen. Dat lijkt me maar een kleintje. Hetgeen hij het tofste vond aan het weekend is dat we ergens iets zijn gaan drinken in wat ik niet anders kan omschrijven als een café-achtig / sport-achtig bungalow iets waar het om ter marginaalst was. Ik zou er nooit een voet binnenzetten, maar na 5 opmerkingen van schoonpa dan toch maar iets gaan drinken. Dat was zijn hoogtepunt.

We moeten ons dus de vraag stellen of het wel de moeite is om hem mee te nemen.

Gisteren hebben we 3 zakken met groentjes – overschotjes (boontjes, broccoli en spruitjes) samen in licht gezouten water gesmeten, nog 4 hamburger uit den diepvries gevist en petattenstoemp. Ik wil de diepvries leeg krijgen.

Vandaag zal het weer iets worden met eitjes, daar we die zoveel even. Ik laat het nog weten.

8 gedachten over “All of the true things I am about to tell you are shameless lies

  1. Corvus

    Ganzen zijn niet gevaarlijk. Wat kunnen ze doen? Ze hebben geen tanden, geen scherpe bek en geen klauwen. Het enige dat ze kunnen doen – en de tamme en halftamme exemplaren doen dat ook met veel overtuiging – is letterlijk een grote bek opzetten, indruk proberen te maken, enz. Volgende keer gewoon blijven staan (zitten) of in de “tegenaanval” gaan …

    Like

  2. memyselfandwe

    Oh jee, zo’n ondankbare schoonvader… Is zonder hem gaan geen optie? Als hij alles bepaalt, maar niets betaalt en nog eens geen ‘dank u’ kan zeggen, dan zou ik er rap mee stoppen om die mee te nemen.
    Succes met het leegeten van de vriezer! Ik probeer dat al een halfjaar…

    Like

  3. LJ

    Bij ons aan de Vaart zitten ook ganzen, een hele troep, ze hebben zelfs hun eigen verkeersbord, en die durven al is hun kont over het fietspad steken, ik fiets daar met een grote boog rond, er moet maar is zo eentje naar uw enkels happen, ik denk dat dat fameus zeer kan doen (tanden of niet)!

    Like

Geef een reactie

