When I have a little money, I buy books; and if I have any left, I buy food and clothes.”

Jullie weten intussen al, denk ik wel te mogen stellen. Ik kook graag, maar het moet simpel zijn.
Ik kook ook graag een beetje ingewikkelder, maar dat mag niet veel gebeuren.

Daarom dacht ik, als ik nu eens met Kerst in aantocht een paar zeer simpele DIY, food tricks toon.

Wat denk je van dit? Ik moet ongetwijfeld niet vertellen hoe je het moet maken.
Watermeloen met beskes, leuk op het einde van de avond, als iedereen vol zit, maar toch nog een goestingske heeft om iets in de mond te steken. Dan is dit frisser dan een stukje chocola of een restje chips. Het moeten geen sterretjes zijn hé, met Valentijn kunnen het hartjes zijn.

Watermeloen

Voor het volgende heb je nodig:
– Olijfjes ontpit. (grote en kleine)
– Tandenstokers
– Wortel
– Kaas naar keuze

Je snijdt je wortel in dunne plakjes en uit elke plakje haal je een klein driehoekje.

black-olive-penguins-3

Je neemt een tandenstoker en prutst het kleine driehoek door de opening van de ontpitte olijf.
Je neemt een tweede olijf en snijdt 1 kant open van de olijf. Dus niet in 2 snijden. Je vult de olijf met kaas.
Je hebt nu nog steeds je stukje wortel met een driehoekje uit.

Je plaatst de olijfjes op elkaar met een tandenstoker op het overschotje en je hebt …..

black-olive-penguins1

Nog een derde en laatste, populair bij de kindjes.

Je hebt nodig:
– Een banaan
– Druifjes
– Aardbeien
– Klein speksnoepjes (ik ken de naam niet omdat ik ze zelf niet eet)
– Gekleurde tandenstokers

Ik geef u de foto die maakt alles duidelijk

2014-12-03_080414

7 gedachten over “When I have a little money, I buy books; and if I have any left, I buy food and clothes.”

  1. memyselfandwe

    Oh! Cool! Ik denk dat ik dat met die olijfjes ga proberen met de feestelijke receptie voor het nieuwe jaar met de buren. Maar ben nog niet helemaal zeker… Hoe lang op voorhand kan je die maken? En help me eens met het vinden van de gepaste kaas om die te vullen? Ik vermoed iets in de vorm van kleine bolletjes?

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Wel ik dacht eerst aan kleine mozarellaballetjes, maarr…. je vult het buikje, dus je kan een philadelphia nemen (of van den Aldi ofzo hé). Je gaat hun buikjes moeten proper maken. Als sjaaltje kan je het groen nemen van een lenteui. Als je ze goed verpakt in een luchtdichte doos, kun je ze 2 dagen in de ijskast laten staan.
      Je neemt ook best een portie kleine olijfjes neemt en een portie koningsolijven.

      Like

  2. LJ

    Ik heb eerlijk gezegd niet het geduld om van die pinguïnetjes te maken, de olijven zouden héél rap door de keuken vliegen… Dat fruit daarentegen dat is geweldig!

    Like

Geef een reactie

