Ask not what you can do for your country. Ask what’s for lunch

Hopelijk hadden jullie allemaal een schitterend eindejaar.

Wij zijn gaan eten bij een vriendin van me en haar kids, maar zaten in de wagen toen het 00.00 werd.
Op zich niet zo heel erg, want we hebben vuurwerk aan alle kanten gezien, links, rechts, voor ons,achter ons.

Daags nadien gingen we naar mijne schoonpa.

Vandaag dacht ik dat ik de enige op de baan was in België om te gaan werken.

Maar wat ik dus wel wou doen en ik heb jullie help nodig.
Ik zou willen beginnen ontbijten met havermout en smoothies.

Ik eet soms Brinta en Quaker, maar ik steek het 2 minuten in de microgolf en het is klaar.
Ik wil de uitgebreide zeer voedzame versie.
en liefst zo simpel mogelijk. Kan ik het een dag op voorhand maken? Nog beter. Ik ben namelijk redelijk lui en daardoor ontbijt ik dus zo slecht.
U hoort het al van ver ….. een goed voornemen 🙂

Hebben jullie er ook gemaakt?

9 gedachten over “Ask not what you can do for your country. Ask what’s for lunch

  1. LJ

    Smoothies zijn af te raden, die verteren op nog geen uur en alle voedingswaarden, vitamines enz worden aan stukken gemixt. Het enige wat overblijft is de smaak, en suiker 🙂 Als tussendoortje doe ik het soms wel (om mijn maag bezig te houden).
    Ik ontbijt het liefst met enkel fruit. Dat is efkes wennen maar is het makkelijkst verteerbaar voor je maag en lekker fris om de dag mee te beginnen. In de winter is dat mango, kiwi en banaan. In de zomer aardbeien en blauwe bessen en banaan.
    Wat ik ook doe, ter afwisseling, is overnight oats, dat kan je de avond voordien al klaarmaken en duurt 1minuut. Ik pak al eens biohavermout en anders gewoon Quacker. Je neemt een paar schepjes havermout en mengt ze met een potje Griekse yoghurt (zonder suiker, bv van Danone of Nestlé), de havermout zal de yoghurt deels opnemen zodat het een stevig papje wordt. Dat zet je in de ijskast tot de volgende ochtend. Je kan er weer fruit bij doen – liefst, want anders is het nogal saai en droog. Ik doe dat met diepvries rood fruit: ’s avonds strooi ik er wat bij op, dan is dat tegen de ochtend ook ontdooit in de frigo. Ofwel met appel zijn overnight oats ook heel lekker.
    Eenvoudig, lekker en gezond ontbijten 🙂

    Like

Geef een reactie

