I am so clever that sometimes I don’t understand a single word of what I am saying

Gisteren heb ik het volgende klaargemaakt:

Be aware, het meeste kwam uit blik en eigenlijk ben ik zeer anti-blik.

100 g gemengde jonge sla en spinazie
4 eetlepels lemongrass chilisaus
1 blik Kidneybonen (pot)
1 pot Maiskorrels
1 pot Gegrilde paprika’s
2 blikjes Tonijn in zonnebloemolie (blik à 145 g)
8 Tortillawraps meergranen

Ik heb de bonen eerst afgespoeld en laten uitlekken, in een grote slakom, samen met de mais (uitgelekt), tonijn (uitgelekt), in stukjes gesneden paprika’s (uitgelekt) en 4 eetlepels van de saus erover.
Dan heb ik de sla in een kom gedaan samen met zo een zakje kruiden waar je 3 lepels water en 3 lepels olie over moeten doen.

De tortilla’s in de microgolf opwarmen en vullen.

Pas op, het was erg lekker, maar ik geef de voorkeur aan vers. Het was echter wel op minder dan 10 minuten klaar.

Jullie weten denk ik intussen dat ik ga paaldansen op maandag. Gisteren normaal ook, daarom de snelle hap, maar ik ben niet geweest. Daar vertel ik nog wel eens over. (lekker gênant trouwens).

Maar ik wil nu vertellen over de paaldans. Iets praktisch.

Ik betaal 100 euro voor 8 weken, dus dat is 12,5 euro per uur. Als je je eigen paal hebt gedurende een uur dan is dat goed. Maar als je je paal moet delen, is het minder aantrekkelijk.
Nu gaat ze het systeem veranderen. Ze gaat de beurtenkaarten zéér duur maken en 4 weken geldig zodat ze niet aantrekkelijk zijn en zich meer richten op abonnementen.

Ik zit nu in dubio, want ik heb het erg leuk om te doen.

Blijf ik hetzelfde doen, dus 1x per week zou het met 13,75 per les kosten of 110 euro per maand. Maar ik denk niet dat ik nog bij de start to pole zit.

Zit ik niet meer bij de start to pole, maar bij de basis, dan moet ik er een 30 minuten flex bijnemen verplicht sinds 12 januari, maar dat is zeer begrijpelijk, want flexibiliteit en kracht zijn het belangrijkst dan betaal ik voor 1,5 uur, 120 euro per 2 maanden

Wil ik meer gaan paaldansen dan neem ik 2 uur paaldans + 0,5 stretch en kracht en 1 uur training vrij (dat is zonder leerkracht) en dan kost het me 160 euro per 2 maanden.

Wil ik onbeperkt oefenen dan betaal ik 199 per 2 maanden.

Wat denken jullie erover. Ik denk dat het beste deze van 160 euro per 2 maanden is, maar dat is 80 euro per maand en ik betaal nu wel 50 euro per maand.
Ik zit in verbouwingen, heb een schuldsaldoverzekering die eraan zit te komen, een huis af te betalen, dieren, ….. . Je snapt het plaatje wel.

6 gedachten over “I am so clever that sometimes I don’t understand a single word of what I am saying

  1. Falderie

    mm een moeilijke…. ik zit met hetzelfde bij de fitness: het afgelopen jaar had ik een abonnement dat volgende maand afloopt. Ik zou opnieuw een abonnement kunnen nemen, maar ik ben eigenlijk veel te weinig geweest. Maar als ik een beurtenkaart neem, wordt het razend duur omdat de fitness vooral inzet op abonnementen…

    Maar als ik je zo hoor is jouw verhaal helemaal anders, want je doet het écht graag! Ook al is het duur, ik zou door de zure appel bijten en toch al eens twee maanden proberen. Dan kan je alsnog beslissen dat het toch te duur is…

    Liked by 1 persoon

  2. LJ

    8 wraps, ik hoop dat dat niet voor 2 personen was 🙂 In gewone wraps zitten al 150 tot 200 kalorieën, ik weet niet hoeveel dat bij ‘meergranen’ is, wist zelfs niet dat dat bestond. Ik heb een receptje gevonden voor speltwraps en boekweitwraps, ik ga dat eens proberen. Naar ’t schijnt nog veel lekkerder dan die uit een pakske en ik ben nu al zo zot van wraps 🙂
    Als je het echt graag doet, doe dan nog even voort en kijk wat er gebeurt. Of ga eens elders polsen?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

