Ruling a large kingdom is like cooking a small fish…

Ik heb geen woorden voor de Charlie Hebdo situatie, ik heb geen woorden voor geen enkele situatie die zich afspeelt. Dat is omdat ik niet begrijp hoe de ene persoon de andere persoon kan zijn leven afnemen. Hoe kan je dat ten eerste en wie zijn wij om te oordelen?
Ik wil er niet licht overgaan, maar eveneens wil ik er niet te veel over praten. Nieuws met lijden raakt me steeds diep, tranen springen dan nogal eens makkelijk in mijn ogen.

Donderdag ging ik iets eten met mijn vriendin in ‘Met tijd en boterhammen’ in Sint-Niklaas. Het was erg lekker. Ik vermeed alcohol. Het is een kleine gezellig etablissement, ik hoop dat ze het volhouden en er nog een tijdje zijn.

Vrijdag en zaterdag was het Maastricht met het werk. Het hotel was oké, maar niet top. Het was Derlon Hotel. Ik kreeg een junior suite, ik vermoed omdat ik de ‘event-coördinator’ ben en als ze me in de watten leggen dan bestaat er een kans dat ik nog eens boek.
Het hotel is ideaal gelegen. De junior suite, heel klein om een suite te zijn. Een plastic douchegordijn aan het bad. Het toilet in de badkamer. En wc-papier dat uw flamoes geen deugd doet.
De oordopjes vertelden het al, maar het is heel lawaaierig. Om 7 uur kwam ze de glascontainer leegmaken, waarvan ik vermoed dat die naast het bed stond, hoewel ik op het 2de verdiep lag.
Het ontbijt en de ontbijtruimte waren top!
Tout-a-Fait het restaurant was top. Het eten was top! De bediening was voldoende. Ze lopen er rond als kippen zonder kop en kunnen het niet verstoppen. Het is waanzinnig duur. Dat is dan die ster die je moet betalen.

Ik ga het dorpje nog eens bezoeken met de hond en misschien de dochter.

Zaterdag naar een oldtimerbeurs in Maastricht en mijn ogen uitgekeken. Dan naar Wara-Shop in Genk, een heel indrukwekkende winkel waar ik naartoe ging om een Big Green Egg (medium) met onderstel af te halen. Dat was een fantastisch cadeautje. Een loodzwaar ook.

Dan begon de gewone zaterdag, Colruyt, thuiskomen, kuisen, chillen, eten maken enz ….

Zondag stond in het teken van gaten boren met een diamantboor om de nieuwe buizen voor de verwarming te kunnen leggen. Dat ging min of meer vlotjes tot mijn lief met zijn boor in de huidige verwarmingsbuis zat en het nu dus behoorlijk friskes is in huis.

en en en …… 2,5 kilo eraf in een week.
Dat ligt ongetwijfeld aan het niet meer snoepen en eten na 20 uur. (uitgezonderd op vrijdag)

Ik heb gisteren dus een appeltje gesneden, banaantje, blauwe bessen, 2 eetlepels brinta, amandelmelk, een lepel kaneel, 2 minuten in de microgolf … Het was nog lekker. 🙂
De smoothies liggen iets moeilijker, het lukt maar niet om een WOW effect te krijgen.

9 gedachten over “Ruling a large kingdom is like cooking a small fish…

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Het is niet mijn hoofdjob hoor. Ik heb in het verleden veel trips en feestjes georganiseerd, waardoor ze nu bij mij terecht komen ipv bij de marketing. Ik doe eigenlijk de aanwervingen, payroll, fleet, ontslagen, … en ben de assistente van de CEO.

      Like

  1. Corvus

    Maastricht is misschien geen wereldstad, maar om het nu een dorpje te noemen (of heb ik niet goed gelezen?), dat gaat toch ook wat ver. 🙂 Ik zou toch liever een rustige kamer gehad hebben i.p.v. een lawaaierige suite, maar dat kan aan mij liggen …

    Like

  2. memyselfandwe

    Twee kilo en een half? Puik werk!! Ik zou er een moord voor begaan, maar dan na de bevalling.
    Ik begrijp je volkomen dat je geen mening wilt spuien over Charlie. Ik heb het daar ook moeilijk mee, want eender wat je zegt zal wel ergens in een verkeerd keelgat schieten…

    Liked by 1 persoon

  3. Christel

    Flamoes!! Hilarisch! Moet ik onthouden. Maar zo met uw flamoes half bedekt lopen ken ik ook. Dank u statische elektriciteit. Ik liep zo aan Den Boer van Tienen toen zoonlief zei: “Mama uw rok zit raar.”

    Ik was toen ook al wat winkels binnen gestapt zo…. Schaamtelijk.

    Liked by 1 persoon

  4. LJ

    Hahahaha dorpje 🙂 Maastricht is zo gezellig, ik zou er eens met het lief naartoe moeten, die is er nog niet geweest.
    Smoothies maak ik altijd met rood fruit, en bij voorkeur een banaan erbij, en met Alpro kokosmelk. Ik heb ook eens geprobeerd er havermout of iets dergelijks bij te doen maar dat komt de smaak niet ten goede… vond ik.

    Like

Geef een reactie

