Thea: Update

Ik ben  een weekendje weggeweest, daarover later meer, maar eerst een update over Thea.

Gisteren toen ik de wagen uitstapte met mijn lief, kwam de buurvrouw van de boerderij naast ons naar me. Ze is nogal zelfbedruipend. Ze hebben een koe, schepen, geiten, kippen om te slachten, kippen voor de eieren, kippen voor de sier, fruittuin, …. noem het maar op. Ze hebben een wagen , maar nemen deze zelden. Nu geen probleem met de mensen, maar ze trekt heel rare ogen als ik tegen mijn kippen praat, als ze op mijn schouder meelopen of uit mijn hand eten, laten staan de blik als ik ze over haar poepke streel als ze gaat zitten.
Wij kijken dus niet op dezelfde manier naar het leven.
Zij verhuren ook kamers aan mensen die passeren met de fiets of scoustgroepen.
Maar ik wijk af….

Ze vroeg of we een grijs gespikkelde kip kwijt waren, waarop ik al met een piepstem ‘ja’ antwoordde.
Ze vertelde dat haar schoonvader (die woon er ook) tussen zijn kiekens een kip had gezien die grijs gespikkeld was en bijzonder tam!
Ze was de onze komen tellen en zag dat we er één minder hadden? (Trouwens de haan loopt nog steeds rond het kot, ik geef hem stiekem eten)

Dus …. alles komt goed, ons Theaatje is er nog.

Hieronder een fotootje van de kipkes.

DSC_0067 (Small)

9 gedachten over “Thea: Update

  1. LJ

    Hahahaha je twee kippenpostjes, geweldig geschreven, ik zat er helemaal mee tussen. Wat een drama voor je vriend, ze vond het op een ander gewoon beter ja, zo simpel is het 😉 Dus binnenkort kuikentjes??

    Like

Geef een reactie

