It makes a big difference in your life when you stay positive

Ik wil even verder doorborduren op mijn zuster.
Want het zit toch in mijn systeem.

Mijn zus en ik hebben verschillende vaders, maar voor mij is ze 100% mijn zus. We bellen minstens 2x per dag met elkaar, uitgezonderd met de weekends, want die zijn voor mijn gezin.
Mijn zus en ik zijn niet alleen uiterlijk 2 totaal verschillen personen, maar ook qua karakter.
Ik lach er wel eens mee en zeg dat mijn zus de looks heeft gekregen en ik het verstand.
Maar het klikt tussen ons.

De laatste maanden heeft mijn zus het moeilijk. Vooral thuis, problemen met een pre-puberende dochter die niet omkwam met veranderingen en zelfs niet met veranderingen die eventueel zouden ooit kunnen komen.
Het is geen makkelijke situatie, dat begrijp ik. Ik probeer ook altijd de luisteren, ik geef mijn mening, ik geef raad.
Mijn zuster luistert niet naar me. Ze praat en praat en praat, maar ze hoort niet wat ik zeg.

Tuurlijk moet ze niet doen wat ik zeg, maar het zou tof zijn moest ze horen wat ik zeg.

Ik kan me niet herinneren wanneer mijn zuster nog eens aan mij heeft gevraagd hoe het met MIJ is? Hoe het gaat met de installatie van de pelletketel bijvoorbeeld, hoe het is met de hond zijn oorontsteking, hoe het met mij is nadat ik geraakt was op de autostrade door iets dat van een wagen is gevallen, hoe… … ….
Ze kan het niet vragen, want ze weet het niet, ze vraagt namelijk nooit meer hoe het met mij is.
Ik probeer haar het wel te vertellen tussen haar verhalen en ‘drama’ door, maar het komt niet echt aan. Ze hoort het wanneer ik het zo vertel dat ze er mee kan lachen. Want dat doet ze anders niet meer lachen.
Dus ze vraagt me achter de haan en achter Thea, maar niets anders.

Het feit dat onze moeder ook maar per 1 kind iemand aandacht kan geven en ik momenteel in de hoogste schuif lig, doet er geen goed aan. Mijn moeder interesseert me bitter weinig. Ik heb daar ook weinig emoties omtrent, ze is mijn moeder, meer niet. Ze heeft me niet opgevoed, ze heeft me psychisch en fysisch mishandelt, altijd aan zichzelf gedacht en me complexen aangesmeerd. Maar ze blijft natuurlijk wel onze moeder.
Maar IK kan er niet aan doen, dat ik nu haar nummer 1 ben. Je kan mij dat niet verwijten, ik doe daar geen moeite voor.

Ik ben en blijf positief, maar soms kan ik toch ook een beetje triest worden.

Van je familie moet je het namelijk hebben …

7 gedachten over “It makes a big difference in your life when you stay positive

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Ik denk er al enkele dagen aan, om haar iets te zeggen. Vanmorgen vroeg ze hoe het bij de dierenarts was, nadat ik gisteren had gezegd dat ik met de hond er naartoe ging, m vervolgens over haar eigen hond te beginnen * zware zucht*

      Like

  1. Sammie

    Oeh dat klinkt allemaal best naar, maar je zus kan jou idd niet verantwoordelijk stellen voor de actie van je moeder op dit moment. Vind het ook heel vervelend om te horen dat ze nooit vraagt hoe het met jou gaat.. ze is dus heel erg druk met zich zelf bezig..

    Liked by 1 persoon

  2. LJ

    Argh ja, familie.. vermoeiend is het juiste woord. Mijn moeder lijkt een beetje op je zus precies: als ze me iets vraagt, krijg ik twee seconden om te antwoorden en dan draait ze mijn verhaal zo dat ze er zelf iets over kan zeggen of uitweiden over iemand die ze kent die dat zus of zo heeft gedaan… ze hoort zichzelf graag praten, denk ik dan en laat ’t passeren. Dus op den duur vertelt ge inderdaad niet veel meer. (En dan klagen dat ze u zo weinig hoort… hmm.)
    Ofwel verminder je ’t aantal telefoontjes met uw zus (want minder vermoeiend) ofwel probeer je haar tactiek eens en babbel je door haar verhalen heen tot ze wel moet luisteren. Eens proberen?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

