Smartmat, de first experience

Ik had dus deze week de eerste Smartmat laten leveren.
Voor diegenen die Smartmat niet kennen; Hier hun reclame, die het samenvat

“SMARTMAT MAAKT WEKELIJKS GEVARIEERDE EN GEZONDE MENU’S
WIJ DOEN DE BOODSCHAPPEN
WIJ LEVEREN BIJ JOU THUIS
JIJ KOOKT MAKKELIJK EEN LEKKERE MAALTIJD”

Waarom ik een Smartmat bestelde is de volgende reden. Elke week als we naar de Aldi of Lidl gaan zijn we minimum 120 euro kwijt. Tijdens de week ga ik ook nog naar de Delhaize en Carrefour en dan ben je algauw weer 100 euro kwijt. We kopen dingen impulsief, we gooien te veel weg (ondanks de konijnen en kippen) en ik erger me eraan.
Dus ik dacht, als we nu eens een Smartmat proberen de week dat de plusdochter er niet is. Het is €65 euro, wat betrekkelijk minder is en je hebt eten voor 4 dagen. (55 euro de eerste keer dat je besteld)

Zo kwam de levering netjes op tijd tussen 17.15 en 18.15 aan. Dit was de zak en de inhoud.

2015-03-02 17.50.19 (Small)

2015-03-02 18.07.57 (Small)

2015-03-02 18.08.33 (Small)

In het fruitpakket was ik teleurgesteld. Het heeft een prijs van 4,5 euro. Ik kan bevestigen dat het uitermate lekker fruit is, maar wel prijzig dus. Dat bestel ik alvast niet meer opnieuw.

Ik was enthousiast, want ik heb nog nooit geen wijting gemaakt en seitangehakt ken ik zelfs niet (vegi-gehakt)
Ik heb nu niet van alles foto’s.
Alle drie de gerechten (1 maak je dubbel) waren heel lekker. Echt waar!

Hier een foto van hoe ze het ‘verkopen’ en hoe het eruitzag (de wijting).

wijting

2015-03-02 19.01.50 (Small)

Het was veel te veel voor 2 en we hebben nog een portie in de vriezer gestoken. Met de overschot van de sla heb ik een tonijnsla gemaakt voor op het werk.
Trouwens dat deed ik de dag erna ook met de pita-sla overschot. Daar heb ik geen foto van.

Dan van de kalkoen, hetzelfde stramien:

kalkoen

2015-03-04 19.13.36 (Small)

🙂 Het lijkt er niet op, maar was wel héél lekker. Dat eten we vandaag nog eens, want dat was dan de dubbele portie. Gisteren zijn we uit eten geweest.

Conclusie: Ik ben geneigd van het zeker opnieuw te doen.
Het lief die mist zijn extra’s in de kasten, zoals zijn snoep, koekskes, wijn!!!, dus hij heeft nog overtuiging nodig.

Ik was een beetje afwezig door seminarie, sollicitaties en opleiding, maar ik zal het nog goedmaken. 🙂

7 gedachten over “Smartmat, de first experience

  1. Wildcard

    Leuk al bij al een toch goede ervaring?

    Haha, ja van die snoep en koeken ben ik momenteel ook aan’t afkicken, letterlijk dan en heb ik vervangen door rijstwafel. Ik kan dat dus begrijpen dat da voor de vriend moeilijk is 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Sammie

    Zou ook niks voor mij zijn haha zou al mijn lekkere dingen missen. Gelukkig vind Tommy boodschappen doen niet vervelend en lukt het ons wel om voor een hele week eten onder de 100 euro te blijven.

    Liked by 1 persoon

  3. knightdubois

    Ideaal als je eens op zoek bent naar iets anders maar met ons 5 kids in huis zie ik het mezelf voorlopig (nog ni) bestellen 😉 Ik ben momenteel bezig met een proteïnedieet en moet dus elke week dubbele menu’s opstellen en da’s wel eens vloeken !

    Liked by 1 persoon

  4. LJ

    Ik heb al dikwijls zo’n pakket overwogen, maar telkens denk ik, verdorie, ’t is veel goedkoper om zélf uw boodschappen te doen, ik heb er deze maand eens op gelet en enkel gekocht wat we echt nodig hadden, da’s makkelijker als je met de fiets gaat en niet zoveel kan meesleuren 😉 en dan lukte het toch om onder de 40 euro per week te blijven. Maar dingen als afwasmiddel, waspoeder, wijn, die komen er dan wel extra bij om de zoveel tijd natuurlijk. Op een maand geven we toch zo’n 400 euro uit aan boodschappen, voor ons tweetjes hé. Als we bij Collect & Go bestellen laat ik me al eens volledig gaan, “o dat staat in korting maar ge moet er 3 stuks van nemen, oké dan” en voor ge het weet hebt ge een rekening van 250 euro – say what?! Het Ikeasyndroom. Dus probeer ik nu toch vaker op weekbasis aan te kopen en niet meer naar de kortingen te kijken 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

