Aviva wijn

Als ik iets nieuw vind, iets dat tof of lekker, liefst en natuurlijk, dan laat ik dat met plezier weten.

Ik kocht enkele weken terug in een drankenhandel enkele flessen wijn.
Ik heb ze nog niet gedronken, dus kan niet zeggen of ze lekker zijn.

De uitleg over de flessen is volgende (bubbelsenmeer.com):

3 verschillende kleuren en smaken:
Gold: sinaasappelsmaak / Pink Gold: grapefruitsmaak / Platinum: citrus-sorbetsmaak

Druiven: Airén & Moscatel
Suikergehalte: 90-95 g/l
Alcoholpercentage: 7 g/cl
Serveertemperatuur: 3-6 °C

Productieproces :
De druivenoogst vindt plaats eind augustus en begin september. De verwerking en gisting van beide druivenrassen vinden apart van elkaar plaats totdat het gewenste alcoholpercentage is bereikt. Hierna volgt een tweede fermentatie in temperatuurgecontroleerde tanks. Vervolgens wordt de drank gebotteld en wordt er de zogenaamde ‘likeur de tirage’ aan toegevoegd. Deze laatste is dus verantwoordelijk voor het speciale visuele effect.

Proefnotitie :
In de mond is het licht zoet met een langdurige afdronk en een perfect in balans zijnde zuurgraad.

AVIVA schuimwijn is een ideaal aperitief dat puur of vermengd met een beetje cava kan gedronken worden.

Ik presenteer even een foto.

aviva-wine

Ik heb de linkse en de rechtse gekocht aan €11,95 per fles. Dat is niet goedkoop, maar het is wel een leuk cadeautje als je ergens gaat eten.

Het effect, ik toon even een filmpje

Het is natuurlijk de commercial, maar ik kan je beloven dat het effect inderdaad zeer leuk en verwonderlijk is. Je blijft er zo een beetje naar staren.

8 gedachten over “Aviva wijn

  1. memyselfandwe

    En het is suuuuuperlekker!! Dit was ons aperitief bij het doopsel van babyzoon. 🙂 Pink en Platinum heb ik al gedronken, zonder toevoegingen. Let wel dat je nadien je glazen quasi onmiddellijk uitspoelt, want die likeur de tirage blijft anders kleven. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

