Belief is the wound that knowledge heals.

Afgelopen zaterdag was het de communie van mijn oudste petekind.

Mijn vriendin was vol van de stress en dat wist ik, dus ik ben eerst naar haar thuis gereden. Daar was het Chaos met grote C. Het was iets meer dan een uur voor de start en de kids moesten nog in bad.
Ik heb de grootste dan meegenomen zodat hij zeker niet te laat kwam, want hij was ook zenuwachtig.

Alleen ik en mijn lief waren in de kerk bij de ouders. Dat verbaasde me wel een beetje, dat ik de andere meter of de grootouders niet zag.
Maar dan was het feest in de Passade in Mechelen. Ook daar ging ik snel naartoe om de naamkaartjes te plaatsen in opdracht van mijn vriendin.

Het feest zelf was wel leuk, maar toch niet zo. De vriendinnen van de vriendin zaten aan een tafel met hun partners of ex-partners en we kennen elkaar allemaal redelijk oppervlakkig.
Echter één van de vriendinnen had haar ex-man mee, die ook nog eens heel goed bevriend is met de huidige vrouw van mijn ex. Kun je nog volgen?
Wel die vriendin en haar ex-man hebben 2 kinderen, pubers.

Ik heb nu al veel gezien, maar ik heb nog nooit zo’n degoutantige kinderen meegemaakt en ouders die dat zo tolereren. Onbeleefd, woorden naar de ouders als slet, trut, slagen, gsm uit de handen trekken, …. . Ga zo maar door.
Nu de ouders zelf, zijn ook van het type ‘laat ze maar doen’ en tot op zeker hoogte kan ik dat begrijpen, maar dit was er niet een beetje over, dit was er ‘over de hoogste top’ over.

De ex-man wou ook de hele tafel domineren en profileerde zich als de dikke man ‘letterlijk en figuurlijk’ die het warm water uitgevonden had en waar ook nog een de nulmeridiaan door zijn gat liep.
Ik ben daar niet goed in, met de verbergen wat ik daar van denk. Ik heb dat dus ook maar gewoon gezegd.

Een bende vuile profiteurs was het, onrespectvol ook tegenover onze vriendin.
Ik heb mijn vriendin dan in mijn wagen gezet en haar naar huis gebracht, het feestje was dan al 2 uur afgelopen, de kids waren al met anderen naar huis, maar zij bleven zuipen. Ik heb er dan een punt achter gezet. Ze mochten hun laatste fles wijn zelf betalen.

14 gedachten over “Belief is the wound that knowledge heals.

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Het erge is dat ik denk dat ze zich dat niet realiseert. ZE is dan moe aan het worden en alles gaat aan haar voorbij, ik ken haar, ik herken het. Daarom dat ik er een streep onder trok. Ze zei wel tegen met dat die ex-man een waanzinnige lul is die haar niet kan uitstaan.

      Liked by 1 persoon

  1. memyselfandwe

    Ik krijg de kriebels van mensen die alleen komen om te feesten en nog eens niet het fatsoen hebben ook naar de kerk te gaan. Wat ben jij een prachtige vriendin om haar zo te helpen! Hopelijk ziet ze snel in dat haar andere ‘vrienden’ zo geen schatten zijn…

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Ze is mijn liefste vriendin, ze is er ook altijd voor mij. Ik vind het jammer dat ze pretenderen een betere relatie met haar te hebben omdat ze haar 4 jaar langer kennen, maar er niet naar handelen. Ik vind het erg voor mijn vriendin, mij persoonlijk raakt het niet. Of misschien een klein beetje.

      Liked by 1 persoon

  2. Sammie

    Dat is de nieuwe ‘vrije opvoeding’ van tegenwoordig.. Ik sta er regelmatig van te kijken wat ouders allemaal toestaan, dat hoefde ik vroeger bij mijn mams echt niet te flikken en nog steeds niet trouwens 🙂

    Like

  3. LJ

    Manmanman… wat moet er van die kinderen worden met zo’n ouders? Dat ge u zo durft gedragen op een feest, of tout court… Begrijpe wie begrijpe kan.

    Like

Geef een reactie

