Time is the longest distance between two places

Het is weer even geleden en het is niet dat ik niets te vertellen had.

Het dak is klaar en het is lekdicht. Dat was al niet eenvoudig en ik was zelfs even zeer ontmoedigd, maar het is eindelijk gelukt, een 2 weken geleden. Ik word er nog steeds blij van.

Ik heb intussen 4 boeken gelezen van Arne Dahl van de serie ‘A-Team’. Ik vind ze geweldig en ga er dus zeker mijn mening over geven binnenkort.
Vooral het feit dat ze niet enkel goed geschreven zijn, maar ook dat ze bepaalde zaken aankaarten die in Zweden heersen maar die goed afgeschermd worden zoals de extreme vorm van racisme.

Het zelfgefabriceerde lentefeest is achter de rug. Ik denk dat iedereen blij was. Of toch tevreden.
We zijn inde namiddag begonnen. De avond voorheen hadden we alles versierd. We hadden bewust niets gezegd tegen de kleinste, want ze is dan erg zenuwachtig. Dan met haar naar de kapper voor haar froe. Thuisgekomen, ontbeten en even bezig geweest met de normale dingen en dan heb ik haar haar gedaan en haar kleren gegeven.
We zijn gaan bowlen en naar de binnenspeeltuin gegaan en ’s avonds gaan eten in een restaurant waar we geregeld komen.
De Kids zijn waanzinnig braaf geweest in zoverre die braaf kunnen zijn. De grote mensen ook. Mijn schoonvader was een beetje ziek en was dus niet op voorhand gaan drinken. Mijn zus voelde zich niet achteruitgestoken.

Ik heb nog een opleiding gevolgd betreft alles rond ontslag, maar ik alle eerlijkheid ik denk dat de lesgeefster niet overal juist was, maar ze stond niet echt open voor een discussie. Enfin discussie… ik wil gewoon weten wat nu correct in bepaalde handelingen. Dat wet ik nu dus nog niet met grote zekerheid.

Ik ging normaal zondag naar een verjaardagsfeestje van een vriendin, maar het is die vriendin die me het gevoel geeft dat ik vooral handig ben als ze van punt A naar punt B moet geraken. Ik zie haar graag, maar ik had geen zin om zonder mijn lief 45 minuten in de wagen te zitten om tussen haar vriendinnen te zitten die ik niet ken. Want het zijn uitgaansvriendinnen en shopvriendinnen. Ik vertelde haar dat dan ook heel eerlijk en ze was heel erg teleurgesteld waarop een moeilijk gesprek plaatsvond. Het was wel de eerste keer dat ik me een meer gewaardeerde vriendin voelde wat ik dan weer als positief ervoer. Ik ben desondanks niet gegaan. Ik heb gezegd dat ik het zou goedmaken en heb het schuldgevoel zoveel van me afgeschoven.

Ik heb een hoop bij te lezen bij jullie, dus daar ga ik nu eerst mee starten. 🙂

8 gedachten over “Time is the longest distance between two places

  1. knightdubois

    als iedereen eens wat eerlijker zou zijn tegen mekaar dan zou de wereld er een stuk beter uitzien denk ik alhoewel dat niet altijd even makkelijk is en ik kan er over meespreken momenteel want schoonouders en schoonbroers/zussen da’s een aparte soort 😉
    moet mijn blogje ook eens dringend updaten maar heb er ff geen zin in, denk eraan een andere te starten waar mijn (schoon)familie niet meeleest …

    Like

  2. Wildcard

    Knap van je om gewoon te zeggen tegen je vriendin waar het op staat.
    Als mensen nou wat meer gewoon de zaken durfden te zeggen zoals ze die aanvoelen, in plaats van zo gereserveerd te handelen en dan zelf met een ongemakkelijk gevoel te zitten dat je je ergens hebt laten inpraten waar je totaal geen zin in hebt…

    Like

  3. LJ

    Wel eerlijkheid dat zou er meer moeten zijn in deze wereld, al dat rond de pot gedraai en uitvluchten verzinnen. Ik heb een vriendin die daar erg goed in is, die soms grofweg liegt tegen ons om onder een afspraak uit te komen, of plots een dubbele boeking blijkt te hebben met familie en dan moet die familie natuurlijk voorrang krijgen. Heel erg irritant want zo zijn we nooit zeker of een afspraak met haar zal doorgaan of niet.
    Blij dat je terug bent 🙂
    En PS: you’ve got mail!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

