Time flies like an arrow; fruit flies like a banana

Afgelopen 2 weken waren rustig, maar we hebben ook wel wat verzet.

Ik ging nog eens naar Brussel voor enkele sollicitatiegesprekken. Ik had de CV’s zelf niet gescreend en vroeg achteraf toch aan mijn collega waarom hij sommige kandidaten had uitgenodigd. Dat zijn voor mijn kandidaten waarop ik mijn skills kan oefenen, maar die absoluut niet geschikt zijn om bij ons te komen werken.
Les geleerd, ik screen ze nu voor die specifieke functie.

Ik heb gebabysit op mijn kleinste petekind terwijl zijn ouder voor hun examen vaarbewijs gingen, de praktijk.
Die situatie is als volgt, ik ken hem intussen zowat 10 jaar denk ik, hij heeft haar leren kennen terwijl ik samen met hem en een hoop klanten van mij in het buitenland was. Ik was zijn klant, zij organiseerde de trip.
Zij is ook heel erg leuk, maar ze heeft een speciaal karakter. Ik noem haar ‘de commandant’.
Ik kom overal te vroeg aan, dus ook bij hen en ik ben dan mee nog alles aan het voorbereiden.
Dus ze kwamen BBQ-en bij ons (de receptjes deel ik later wel eens. Ze arriveerden rond 19.00 uur denk ik.
Hoogtepunten waren:

“Heb je water voor me? Van het schap hé”
De vriendin staat recht en ik doe teken en zeg ‘Je moet niet helpen’ waarop ze antwoordt “A maar ik ging niet helpen, ik ging vragen of je lange sokken hebt, want het gras prikt en er zijn veel insecten”
“Heb je 2 grote dikke dekens voor in het gras, voor de kinderen”

En zo gaat het maar door. Op die moment zelf laat ik die dingen niet aan mijn hart komen, maar achteraf denk ik ‘Godverdoemme, ze is mijn huishouden aan het regelen’. Een dag later denk ik ‘Ze weet zelf niet beter, ze bedoelt het niet slecht, het is de vriendin van mijn beste vriend, negeer het gewoon’.

En ze is echt een fantastisch mens, op haar manier. Ze is gewoon niet makkelijk.

Slaap is overschat de laatste weken, met die 2 kleine poezen, shit zeg!

9 gedachten over “Time flies like an arrow; fruit flies like a banana

  1. LJ

    Sommige mensen.. nodig je liever geen tweede keer uit 🙂 Ik heb zo’n vriendin die dan overal commentaar op heeft (zonder dat ze het zelf doorheeft) “wij doen dat zo” aaaaaargh. En dan nog gaan lopen zonder de afwas te doen hé. Tsss.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

