Happiness is the real sense of fulfillment that comes from hard work.

Ik heb een knoop en hoewel ik hem niet exact kan verklaren, weet ik wel wat er onder meer niet 100% naar mijn zin gaat.

Mijn werk bijvoorbeeld, ik hou van mijn job. Het is de ideale job voor mij. Ik ben erg nieuwsgierig en ik vind het geweldig om mensen te helpen en gelukkig te maken en problemen op te lossen. HR van A tot Z is dus ideaal voor mij.

Het is nog niet eens op dezelfde evenaar van het werk dat ik vroeger deed.

En daar wringt het schoentje een beetje.

Ik volg veel opleidingen, omdat ik geniet van een fantastische vrijheid. Zolang het geen brei of boekhoudcursus is, je begrijpt me wel.
Zo leerde ik in een 2-delige opleidingen van en met Job Boersma hoe je leugens, misleiding, manipulatie, …. van iemand kan aflezen.
Ik kreeg daar ook een jaar gratis oefeningen bij, want het probleem is, als je ermee begint dat je of op de woorden of op het gezicht/de houding van iemand let. Beide tegelijk is een opdracht als leek.
Referentie is hier het eerste seizoen van Lie To Me.

Om maar een voorbeeld van een cursus te geven hé, ik heb er zeer uiteenlopende reeds gevolgd, zo ook alle trends op HR gebied, assertiviteit, leer jezelf kennen, …

En toch voel ik mijn hersenen afsterven, ik heb niet genoeg uitdaging in de job, ik word intellectueel niet uitgedaagd. Ik vind het verschrikkelijk.

Het is niet dat ik geen stress heb, maar dat zijn nog ergere en pietluttige dingen en dat zijn de dingen die mijn baas me aandoet en waardoor ik me laat leiden. Zoals de juiste vlucht die hij alreeds in zijn hoofd heeft, de juiste wagen die hij zelf al heeft opgezocht, weten dat hij dit of dat wil.
Ik ben een fan van mijn baas, want hij is goed. Ik kan oprecht zeggen dat ik een goede baas heb.

Ik kan even oprecht zeggen dat dit de laatste keer in mijn carrière is dat ik de assistente van een CEO zal zijn. Het is perfect combineerbaar met mijn HR omdat we met ongeveer 25 man personeel zijn, maar het is niets voor mij.

Zo ook, doet hij nu al 2 weken vreemd, dan ging ik op vakantie en nu is hij op vakantie. Hij vergat mijn verjaardag. Nuance, hij vergat hem niet, hij heeft niets gezegd, terwijl hij vorig jaar zei dat hij het niet zou durven vergeten.
Hij is kort(af), zegt weinig tot niets en het wringt, je voelt het aan. dus ik confronteerde hem ermee voor mijn vakantie en hij zei dat er niets was, maar vertrok wetende dat ik een week niet zou zijn en zei me niet ‘Prettige vakantie gewenst’.
Ik ben koppig en sms’te hem dat wel.

Maar dat is dus een stuk van mijn knoop. De uitdaging op het werk intellectueel en het gedrag van mijn baas.
en ik weet het, ik ben de enige die daar zelf iets aan kan doen, maar ik heb het gevoel dat ik al ALLES moet doen.

Herkenbaar?

2 gedachten over “Happiness is the real sense of fulfillment that comes from hard work.

Geef een reactie

