I’m not afraid of death; I just don’t want to be there when it happens.

Gisteren had ik een halve dag verlof genomen.

Ik ging, alweer, naar een begrafenis. Ik kan daar nogal droog over praten. Niet omdat ik de man niet graag zag, maar omdat ik me enkel focus op de goede herinneringen. Zonder hem had ik nooit mijn eerste grote liefde ontmoet, had ik niet geleerd mijn oogkleppen af te doen, wist ik niet dat de wereld zo groot is, wist ik niet dat je mensen het voordeel van de twijfel mag geven. Het is een domino-effect.
En bij John, weet ik 100% zeker, als ik hem niet had ontmoet, hij was toen café-eigenaar, dan had mijn leven er helemaal anders uitgezien.
Toen het gisteren dus tijd was naar de ceremonie om een laatste groet te brengen, kon ik enkel naar hem glimlachen en hem in stilte bedanken.

Die eerste grote liefde, die was daar ook, samen met nog zeker 4 andere vrouwen met wie hij het bed deelde. En ik zeg dan 100% bed en niet relatie.
Hij is 17 jaar ouder dan ik. En tijdens en na die ceremonie dan bekruipt me een angst. Stel dat hij zijn ceremonie was, waar ik op aanwezig was.
Ik zou niet kunnen glimlachen en hem bedanken, ik zou kapot gaan, want hij heeft heel veel invloed gehad op mijn jonge leven. In goede en slechte tijden.
Laat ons hopen dat hij me nog kan overleven. 🙂

3 gedachten over “I’m not afraid of death; I just don’t want to be there when it happens.

Geef een reactie

