Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

Ik heb vanavond afgesproken met vriendin P. Enfin, vanavond, eigenlijk rond 16.30 uur om iets te gaan drinken en eten.

Ik erger me alreeds waanzinnig.

Vriendin P is gescheiden. Ze was zeer rijk getrouwd en heeft nu een ander minder rijk leven. Dat begrijp ik.

Ze heeft heel veel vriendinnen, ze heeft haar eigen appartementje, dat ze met moeite kan afbetalen, heel veel dates met mannen van vreemd allooi en daarmee bedoel ik mannen die willen wippen en zij is een beetje te naïef en haar karakter.

Nu sinds ze zonder haan man is, met wie ik ook nog steeds bevriend ben, doet ze meestal beroep op me als ze iets nodig heeft. “Kun je eens komen voor een filmpke te kijken?” en als ik er dan ben, moet ik haar licht repareren (niet goed aangesloten), kijken naar haar internet en haar WC rolhouder ophangen.

Ze heeft heel veel vriendinnen, maar geen enkele wou met haar naar Ikea voor een kast, dus daar was ik alweer.
Ik ben meestal haar taxi en ze lijkt het normaal te vinden.

Nu op en dag was ik het zo beu en er is een discussie ontstaan. Eigenlijk wou ik niet naar haar verjaardagsfeestje komen, want ik word steeds last-minute uitgenodigd en haar andere ‘goede uitgaans’ vriendinnen een maand op voorhand. Dus, ik vertelde haar heel eerlijk, via Whattsapp, dat ik niet ging komen, omdat het niet dezelfde soort vriendinnen zijn. Nu ik kan wel om me alle mensen, maar het zijn allemaal Engels, ze denken en aan feestjes en kleding en make-up en jongens. Dat ik me niet goed zou voelen in die omgeving en dat we een week later wel iets anders zouden doen.

Ik kreeg een hoop verwijten naar mijn hoofd waar ik versteld van stond. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik merkte dat ik een ‘echte’ vriendin ben omdat ze oprecht gekwetst was.
Ik vertelde haar ook dat ik het gevoel heb dat ik enkel goed ben, wanneer ze iets nodig heeft.

De relatie bekoelde een beetje, er werden nog wat berichten gestuurd, maar meestal met een ondertoon.
Twee weken geleden besloot ik een gesprek aan te gaan en zodoende hebben we straks afgesproken.

Gisteren kreeg ik een whattsapp. ZE weet dat ik tot 17.00 uur werk, maar haar ex komt de hond brengen en die is altijd te laat en ze weet niet hoe we dat gaan regelen en ze is een beetje ziek, maar we spreken zeker af en blablabla.
Ik reageer niet, maar voel de bui al hangen – ‘Ik mag weer gaan heen en weer rijden en mijn vriendin thuis afzetten, wat absoluut een grote omweg is en weer een heel eind extra terug anar huis rijden.

Ik ontvang net nu ik deze blog typ alweer berichten ‘tot hoe laat ik alweer werk’ – ‘16.30’ – dan mag ik kiezen of ik eerst nog mee een boodschap ga doen met haar of lange rop haar wacht – ik reageer niet waarop zij ‘neen, ik zal mijn boodschap doen en dan kom ik naar u werk. Oke, goed? en dan gaan we …. ‘

Dat was al afgesproken, we gaan iets eten dus ik antwoord ‘dan gaan we iets eten in de buurt’

Ik ben dus al super gefrustreerd, want ik ben niet alleen de vriendin die altijd braaf ja knikt, ik ben ook de vriendin die, ook al heeft ze een slechte dag, altijd ligt te grappen en te grollen als heeft ze daar helemaal geen zin in.

14 gedachten over “Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

      1. Wildcard

        Niets verbied je om haar graag te zien, maar in mijn ogen dient een vriendschap nog altijd een 2-richtingsverkeer te zijn. Van alles, sinds ik je blogje volg, nu al over haar gelezen hebben, is dat enkel éénrichtingsverkeer én persoonlijk zou ik daar niet mee opgezet zijn.

        Maar zoals ik al zei, ’t is niet aan mij of andere blogger om te zeggen hoe jij met de mensen die jij als “vrienden” gaat beschouwen, moet omgaan 😉

        Die manier van omgaan van jouw vriendin naar jou toe lijkt me ook zo energie zuigend dat ik me er al moe zou bij voelen van de moment dat ik haar nummer op mijne smartphone zou zien verschijnen als ze belt…

        Like

        1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

          Wel dat is dus waar ik nu mee worstel. Ik heb ook het gevoel dat het 1-richting is, maar zij ziet dat dus absoluut zo niet in. En je hebt gelijk, ik lees haar berichten soms pas na 3 of 4 dagen. Eigenlijk weet ik wel wat ik ‘moet’ doen, maar het valt me zwaar.

          Liked by 1 persoon

          1. Wildcard

            Ja, ik snap dat, ‘k heb ook zo vrienden gehad, maar je kan dat maar alleen als profiteren van zien.

            Misschien jammer voor zulke mensen dat je ze eerst niet meer als vriend moet bekijken alvorens ze zelf snappen hoe ze zijn én dan nog is het soms beter om van ze af te zijn, ook al ziet ge ze super graag…

            Het mag een wonder heten dat ge naast uwe vriend (diens dochter en ex), je huisdieren en je huis, dat ge nog genoeg energie hebt om in die vriendin te steken. Ik zou er dat niet kunnen voor opbrengen…

            Like

            1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

              Ik heb het gevoel dat sommige van de bloggers die ik ken, me beter aanvoelen dan deze vriendin. en ik be misschien overgevoelig, maar het is inderdaad, dat ik mijn hart niet kan luchten, er geen interesse is in de verbouwingen, … waardoor het allemaal ophoopt. Ik denk dat onze levens teveel uit elkaar liggen momenteel. Hoe egoïstisch dat het ook klinkt.

              Liked by 1 persoon

              1. Wildcard

                Da’s niet egoïstisch, maar gewoon de realiteit, zoals ik zei, ’t moet wat van 2 kanten komen en da’s nu niet het geval…

                Informeren hoe het met jou gaat kost geen geld hé?

                Liked by 1 persoon

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Nope, helemaal niet, ik heb haar naar huis gebracht, ben nog blijven praten, ze is namelijk verliefd en straalt, en toen ik vertrok zei ze ‘ en neem eens wat meer initiatief’. Ik heb geknikt. Ik ben een watje bij mijn vriendinnen.

      Like

Geef een reactie

