New beginnings 2016

Mijn allerbeste wensen aan jullie allemaal.

Ik wens dat de dromen die jullie willen laten uitkomen, ook allemaal uitkomen. Ik wens jullie een hele goede gezondheid en heel veel geluk en vreugde.

Ons Oudjaar was kalm, kalmer dan ik zelf voorzien had. We gingen eten in La Myrthe. Dat was al een tijdje geleden en toen we de rekening kregen herinnerde ik me waarom.

Het zijn super sympathieke mensen, het eten is echt lekker, maar de prijs is niet in verhouding.

We waren thuis om 23.40 uur. echt erg vond ik dat niet, wat zo was ik omringd door al mijn kindjes. Er mocht geen vuurwerk afgestoken worden in de omgeving, maar ik zag toch gemakkelijk op 6 plaatsen vuurwerk. We wonen in een open omgeving en hebben dus zowat een 360° zicht.

Ik vind het op zich niet erg, want ik zie het wel graag, maar voor de dieren in de omgeving is het een hel en dat is dan voor mij nog net iets belangrijker.

Kerst, toen kwamen mijn schoonvader, moeder en haar man eten. Dat was relatief rustiger dan ik had verwacht. Mijn moeder en haar man zijn blijven slapen in hun camionette / op de zetel en ze waren verdwenen toen ik opstond. Een paar ongepaste opmerkingen, maar minder dan verwacht.

Ik kreeg 2 flessen gin, een doos van Lush (12 days of Christmas) en mijn moeder had een leuk cadeau voor me. Ze had een opbergdoos in de Casa gekocht en die gevuld met hooi voor het konijn en in dat hooi staken allemaal cadeautjes voor de dieren. Ee nspeelgoedje voor Sam, voor de katten, de vogels, een snoepje voor het konijn, eten voor de vissen en vetbollen voor de vogels buiten. Dat was erg leuk.

Zaterdag kocht ik voor mezelf een doos van Lush in de solden, die normaal 290 euro kost en nu aan 50% stond. Ik had heel zwaar de indruk dat mijn lief die ging betalen, omdat dat zowat zijn woorden waren, maar aan de kassa bleef hij redelijk onbewogen staan.
Wat ik erg jammer vond van Lush was, dat wanneer je tijdens de week gaat, je steeds heel leuke freebies krijgt, welk bedrag je ook uitgeeft, maar als he bijna 200 euro betaald (het lief wou nog gerief voor zijn dochter ook, waardoor ik helemaal dacht dat hij ging betalen), krijg je helemaal niet.

Beetje vreemd niet?

11 gedachten over “New beginnings 2016

  1. Wildcard

    Dank je, idem voor jou en een goede gezondheid hé.

    Ja, uit eten gaan is tegenwoordig best wel prijzig… M’n ouders hadden ook dat idee, maar voerden dat al snel af toen ze een rekensommetje van het te betalen bedrag merkten voor 3 personen…

    Wel grappig van uwe vent 🙂
    Ge weet toch dat ge met ne vent kristal helder en duidelijk moet zijn als ge iets wilt? 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Luc

    nIEUWJAAR WAS THUIS MET MADAM EN aNNABELLEKE , zoals elk jaar nu ze er is. het geeft ook niet hoor. Nieuwjaar thuis gebleven en heb de ganse dag in mijn bibliotheek kamer gewerkt , ben nu ook bezig in te richten 🙂 wordt mijn privéterrein waar ik nog eens mezelf kan zijn tussen de geur van papier , waar ik me aan recht trek. Kerst was bij de zoon echt genoten. Ben nu weer op het werk , oef na twee weken … 😉 ge weet wel !

    Liked by 1 persoon

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Ik heb het hem gisteren doorgestoken, toen ik nog naar de bank moest om geld af te halen voor de paaldans. zijn reactie was ‘Ik heb gezegd, als ik het met Kerst zou weten, maar Kerst is al voorbij’. Mannen hé

      Like

  3. knightdubois

    Ook voor jou een schitterend jaar gewenst ! Ik ben gezegend met ne geweldige vent … normaal geven we mekaar geen kadokes met Kerst/Nieuw maar ik had toch iets kleins gekocht en legde dat onder den boom waarop hij in paniek schoot en ook iets kocht (wat natuurlijk veel duurder was dan wat ik had gekocht) Hij gaf me een kadobon voor l’Occitane !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

