Poëzieweek: Gedichtendag

Omdat we niet kunnen achterblijven:

Stil zijn en zwijgen

Pratend tegen mezelf omdat jij niet luistert
Ben je iemand anders dan diegene die ik ontmoet heb
Hopend op tegenwind omdat meegaand makkelijk is
Laat ons niet gaan

Zijn we vreemden van onszelf geworden
Me in de ogen kijkend en dan ontkennen
Ontketen ik enige weerstand
Brand een kaars bij de kilte

Eerlijkheid is ongewenst
Het achtervolgt me en laat me koud
Bij het stuk dat me in het ongewisse laat
Ren ik van het misbruik naar het geheim

Vermassen

Kindje in de goot
Dood
Fietsje ligt ernaast
Brandnieuw

Vele kaarsen op de grond
Eerbetoon
Naam gebeiteld in de grond
Onuitwisbaar

Pleidooien in de maak
Onafgewerkt
Opluchting voor de nabestaanden
Wat met de moeder van de moordenaar?

Misschien moet ik er een vaste topic van maken, 1 of 2 x per maand. een beetje poëzie om de dag te vullen?

 

3 gedachten over “Poëzieweek: Gedichtendag

  1. LJ

    Heb jij die geschreven?? de laatste zin van het tweede is nogal een einde, dat blijft hangen..
    Laat maar komen dan, ik ben niet zo’n poëziemens maar maandelijks moet nog wel lukken 😉

    Like

Geef een reactie

