Groupon: het resultaat

Ik ben al eens ene keertje weggeweest met Groupon, dat was een hotel in Luxemburg met inbegrepen de inhoud van de minibar. Waarom herinner ik me dat zo goed, omdat de minibar was leeggemaakt.
Buiten dat kleine dingetje waren er nog enkele ‘hick-ups’, maar het viel al bij al mee.

Nu besloten we na bijna 5 haar nog eens iets met Groupon te doen.
Ik laat u graag lezen hoe dat is geweest aan de hand van mijn review hieronder.

Het weekend zelf was heel leuk, we hebben alles eruit gehaald wat erin zat. Prachtige omgevingen, lange wandeling met de hond gemaakt van 21 km, dan nog 2 kleinere van 7 km en 10 km. Het was zijn verjaardag.

Laat ik u niet langer in spanning houden:

We boeken bij Groupon volgende actie:
2 overnachtingen met VIP-package Elderschans (1 welkomstdrankje, 1x toegang tot sauna/verblijf, late check-out tot 13u, 1 driegangendiner/2 pers./verblijf, 1 lunchmandje /2 pers/verblijf, 1 fles champagne op de kamer/verblijf, koffie, thee en pannenkoek). Dit voor 159 euro.
De hond kost ons extra 15 euro per nacht, terwijl een kinderbed (we hebben geen kids) 10 euro kost per nacht. Vreemd, maar bon, onze hond is zeker 15 euro per nacht waard.

Aangekomen zeggen ze ons ‘Als je naar all-in’ gaat dan kan je alle dranken drinken en heb je nog een lunch en diner extra.
Dus we betalen 117 euro extra waarvan (40 euro voor de all-in per persoon, 15 euro voor de hond per nacht en wat toeristen toestand).
Maar 40 euro per persoon is we erg veel als het enkel voor 1 lunch (die je niet gebruikt, want je blijft niet de hele dag op hotel) en 1 buffetdiner.

Tot daartoe…

We gaan naar onze kamer, correctie, we worden gebracht. Op de eerste verdieping zegt de heer ‘ hier recht zijn de toiletten’, vreemde opmerking, maar oké en bij de volgende deur zegt hij ‘hier zijn de douchen’. Ik begin het helemaal vreemd te vinden.
We komen op onze kamer, die ongeveer 12-14m² groot is, er zou geen kinderbed inpassen en de euro valt. Geen badkamer en geen wc.
Dus ik zit in een hele dure jeugdherberg en voel me serieus bij de neus genomen.

Romantiek zit er niet in, daar er 2 bedden tegen elkaar staan geschoven.
We maken het besluit dat we er het beste van gaan maken en gaan drinken als tempeliers tijdens ons verblijf. Al was het maar om onze 40 euro per persoon eruit te halen.
De cocktails zijn bovendien heel erg goed.

Het eten is zeer middelmatig, net als het ontbijt. Lunch hebben we er dus niet genomen. Wellness hebben we niet gekregen, noch ons lunchpakket, noch de fles champagne, noch onze koffie en pannenkoek.
Wat we wel kregen omdat we net boven de discozaal sliepen was heel veel Nederlandse slagers tot diep in de nacht, ruziemakende buren ook en algemeen heel veel rumoer van de verwarming en de ijskast. (beiden hebben we de 2de nacht uitgeschakeld)
Toen ik gezellig moest douchen in 1 van de 3 douches die er zijn voor ongeveer 25 kamers, kwam ik een andere dame tegen die ook absoluut niet op de hoogte was van dit bijzondere ‘jeugdherberg’ fenomeen. Ze had tenminste er wel aan gedacht om een pyjama mee te nemen, dat is al beter dan wij.
De bedden zijn daags nadien opgedekt, maar de kamers is absoluut niet gepoetst. Dit weet ik omdat er nogal wat gedroogd slijk van mijn wandelschoenen was losgekomen.
Nog zo een fijn fenomeen als je tijdens de ochtend zo lang als je kan je ochtendplasje probeert op te houden is dat, wanneer je uiteindelijk aan de wc komt, deze bezet is en wanneer deze vrijkomt er een geur uit voortkomt waar je je vijand nog niet insteekt en waar de uitwerpselen in de pot drijven. Er zijn namelijk 2 toiletten voor de volledige verdieping.

Dit was, ook al dronken we als tempeliers, zowat het meest bedrogen dat ik me ooit al heb gevoeld bij een reservering.

15 gedachten over “Groupon: het resultaat

  1. Mrs. Brubeck

    Verschrikkelijk, knap dat jullie toch genoten hebben..pfff, ik zou wel eventjes bluspoeder geweest zijn!
    Hebben het ook ooit meegemaakt met Bongo, dat wil ik nooit meer kado krijgen! 🙂

    Like

  2. Falderie

    Bah, ik zou serieus balen en inderdaad serieus beginnen drinken om toch het gevoel te hebben dat we ergens voor hebben betaald 😉

    ik heb ook al vaak iets met Groupon gedaan, maar ik check altijd eerst heel goed de website van het hotel. De regel bij ons is: als we ernaartoe zouden willen gaan zonder groupon (dus de volle pot zouden betalen), dan zit het goed!

    Like

  3. LJ

    Stond dat niet op de site van het hotel, dat de douches etc gemeenschappelijk zijn?
    If not, ik zou me omgedraaid hebben en terug naar huis gereden zijn (zeg ik nu, ter plaatse zou ik waarschijnlijk niks hebben durven zeggen en dan achteraf online op Tripadvisor etc een review posten :p) maar chapeau dat ge er ondanks dat toch een fijn weekend van hebt gemaakt!

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Nope, dat ben ik dus gaan controleren, er stond echt niets van op de site. Nog steeds niet trouwens. Groupon wil me 30 euro korting geven op een volgende boeking. Ik heb gezegd dat ze de verantwoordelijkheid moeten nemen en me terugbetalen voor de volle pot.

      Liked by 1 persoon

        1. LJ

          Ik ben nog eens verder gaan zoeken he en mss is dit wel interessant: file:///Users/lvandenbergen/Downloads/comfortclassificatie_hotels_0.pdf ik leid daaruit af (zie onderaan het document) dat een driesterrenhotel (en dat is wat dit zou moeten zijn) voor alle kamers een aparte badkamer moet hebben. Dit zijn wel de regels voor Vlaanderen (aangezien Toerisme niet op nationaal niveau ligt) maar ik vermoed dat ze vrij universeel/West-Europees zijn. Hier staat een adres http://www.vlaanderen.be/int/kwaliteitsbewaking-en-handhaving van de dienst die je kan contacteren om te melden dat een hotel niet (meer) voldoet aan de hen toegekende classificatie.
          En voor ge denkt dat ik zot ben: ik heb toerisme gestudeerd en heb ooit dat decreet zowat uit mijn hoofd moeten leren, dus het begon efkes terug te kriebelen 😉

          Liked by 1 persoon

Geef een reactie

