The expected always happens

Het was me een bewogen weekendje.

De reünie verdient op een blog op zichzelf, kort maar bondig, maar wel een ereplaats. Dat komt dus nog.

Zaterdag ben ik het MAS en het Red Star Line museum gaan bezoeken. Het MAS daar was ik al geweest, maar ik heb altijd het gevoel dat je er niet alles kan zien. Het is zoveel ineens.
Het Red Star Line, daar was ik ook danig van onder de indruk. Mijn lief en dochter vonden het ‘leuker’ in het MAS, maar voor mij was het Red Star Line museum het hoogtepunt.
Daarna zijn we gaan eten in Bistro Jacob, dat was al een hele tijd geleden. Ze liggen een beetje verborgen voor de modale toerist, maar ze hebben zeer lekker eten en dit tegen een meer dan aanvaardbare prijs.

Zondag zou het poets – en werkdag worden. Maar ik was nog niet goed begonnen aan het konijnenhok als ik telefoon van mijn broerke kreeg, of ik hem kon oppikken in Waarloos aan het tankstation. Zijn auto was getakeld. Meneer reed rond met 2 verschillende nummerplaten. Hij had de politiebus wel zien staan, maar dat ‘Ik ga er vlak voor staan, dan merken ze het niet’. Hij kwam buiten met zijn worstenbroodje in de hand en er stonden 10 agenten rond zijn auto.

Mijn broer, een échte knapperd, loopt er ook bij met een kop alsof hij de grootste deugniet is die je kan vinden. Hij is van kop tot teen gefouilleerd, ze zijn door zijn haar geweest, zijn schoenen, alles. En toch hebben ze vreemd genoeg niets gevonden. en al zeker zijn rijbewijs en identiteitskaart niet, die had hij niet bij. Ik denk dat hij nog een beetje scheve ogen had, maar ik ken hem dan natuurlijk ook al 21 jaar langer als die agenten.
Het kieken heeft dan alleen nog maar een voorlopig rijbewijs dat -volgens mij- wel eens vervallen zou kunnen zijn.
Enfin, ik moest meneer nog een beetje rondrijden en ik was dus goed 3 uur later thuis.
In die tijd had mijn lief grond gepoetst, waarop ik hem uitgebreid bedankte en complimenteerde.

Dan gingen we een paar uur naar de binnenspeeltuin voor de dochter.

Thuisgekomen en gegeten kwam mijn vriendin D. onverwachts langs. Ik denk dat ze de enige is van wie ik het kan verdragen. Zij is onlangs een vriendin/collega kwijtgeraakt. De dame heeft een einde gemaakt aan haar leven en laat een echtgenoot en 2 kindjes na. Ze heeft het er immens moeilijk mee, het doet pijn om haar zo verdrietig te zien. Maar ze heeft goede vooruitzichten, ze vertrekt bijna naar Thailand en Japan met een andere collega/vriendin die Thaise is.
Ze kwam dus een paar shorten oppikken waar ik mijn gat al geruime tijd niet meer in krijg en ik ga haar maar ineens een paar bikini’s mee die voor mij tepelvodjes zijn geworden.

Ik ging dan redelijk laat het bad in, maar ik trok één van mijn lades open en ik zag dat de dochter daar een hele hoop gerief van een andere lade had ingesmeten. Nu als er één ding is waar ik niet tegen kan … is dat er iemand met zijn tengels aan mijn gerief zit. Ook mijn lief weet dat heel erg goed.
Ik kan je vertellen dat ik zeer pissig was. Je doet een heel weekend fijne dingen, je bent lief, je helpt, je luistert en dan gaat ze net die stap te ver omdat ze denkt dat het kan en mag. We zijn weer eens net iets te lief en net niet streng genoeg geweest.
Ik heb haar dus deze morgen na mijn vragenronde over waarom ineens de melding gegeven dat ze de hele paasvakantie gestraft is. Dat is met een korrel zout te nemen, want ze gaat ook 2 dagen naar haar oma, die natuurlijk een oma voor iets is hé.

12 gedachten over “The expected always happens

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      2 verschillende werelden, je kan ze enkel kwalijk nemen dat ze ziet hoe ver ze waar geraakt en bij de mama mag ze alles en wij zijn nogal strikt in de basis. Als je dan de teugels laat vieren, krijg je dit soort situaties.

      Like

  1. Luc

    Jou leven is een film waart , je hebt als vrouw ballen aan je lijf daarom heb ik je zo graag . En ik heb de absolute hekel als er iemand in mijn persoonlijke zaken kijkt , portefeuille , e-mails , fb chats. Er is iemand die dit niet kan laten 😦 Kan daar heel pissig voor zijn ! En broer ’t is me er ook ene zenne !

    Liked by 1 persoon

  2. LJ

    Ik sluit me aan bij Wildcard, verdorie toch die broer van u, wat ne charel, en dan u nog laten rondrijden ook, ik zou mij zo hard schamen dat ge mij regelrecht naar huis had mogen doen en niet meer durven buiten komen :p
    Begrijp ik het goed dat de dochter 2 weken wordt gestraft omdat ze spullen in uw schuif gegooid heeft? of is dat te kort door de bocht? 0:-)

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Ze is 1 week bij ons. En ze is inderdaad gestraft. Dit in de vorm van geen TV en werkblaadjes maken, 2 per dag. Voor de rest kan ze zoveel spelen als ze wil en ze gaat 2 dagen naar haar bomma. Het ging veel verder dan een schuif leegmaken. Dat heb ik haat gisteren ook nog een uitgelegd.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

