Everyone looks retarded once you set your mind to it.

Maandag had ik op het werk de dakwerkers aan de lijn. Voor het dak van het werk, u weet wel, wij hebben thuis het dak met ons 2 vernieuwd. #trots

Ze vertelden dat ze dinsdag even gingen binnen springen.
Vanochtend om 9.20 uur gaat de bel op het werk en ik denk ‘Aha mijn afspraak is er’. Ik doe de deur open, maar het blijken de dakwerkers te zijn die ik begroet met een ‘Amai, jullie dinsdag duurt lang’.

Nu het zijn 2 speciale mannen, vol tattoos, lange baard, grote gaten in hun oren. Je zou er een beetje schrik van krijgen, maar het wil nu wel net lukken dat ze uit dezelfde buurt komen als waar ik ben opgegroeid en we enkele gemeenschappelijk ‘motor’ vrienden hebben. Mijn baas heeft zijn dak thuis laten vernieuwen door hen. Het is toch een kleine wereld uiteindelijk. Je kan zo direct, in mijn opinie, geen betere dakwerkers vinden.
We staat te keuvelen over het weekend en bier als de bel opnieuw gaat om 9.50 uur.

Ik wandel met de heren naar de deur om deze te openen en ik zie dat mijn afspraak daar hoogstwaarschijnlijk is.
Een oudere dame die in een deux-pieceke staat en met een blik naar de dakwerkers en mij kijkt alsof ze net in een stront is getrapt.
Ik heb net vandaag mijn leren broek aan, mijn haar in een hoge paardenstaart, maar nog net geen t-shirt met een obscene tekst.
En terwijl ze daar met die vieze blik staat te staren en ik tegen de gasten zeg ‘Goed weekend, amusement vanavond’ draai ik me om en zeg nogal arrogant ‘U bent mijn afspraak die 20 minuten te laat is?’

Ze schrok en probeerde zich onmiddellijk te herpakken, wat maar middelmatig gelukt is.

Don’t judge a book by it’s cover. Never!

5 gedachten over “Everyone looks retarded once you set your mind to it.

  1. Luc

    Veroordeel nooit iemand aan hun uiterlijk , kledij , dik of dun , tattoos of gene . Vele mensen zijn al beoordeeld voor ze iets kunnen zeggen. 😦 , wij hadden er ook zo’n twee , Zippy en Zoppy ! Heerlijke , harde noeste werkers , maar de rest moest je er bij pakken. Onze baas dankte hen toch af 😦 Nu zaagt hij dat ik aan hen moet vragen terug te keren … Nope ! Ze weten het altijd beter. maar ik ken er omgekeerd ook , smeerlappen in een maatpak !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

