All sorrows are less with bread.

Sommige dingen kunnen alleen mij overkomen. En ik weet dat ik niet de makkelijkste ben, maar ik heb momenten dat ik denk – SAY WHAATTT.
Dit was er weer eentje, het gaat om een gesprek met Bakkerij Gommers.

Ik:
Goedemorgen, het spijt me dat ik u hiervoor een bericht stuur, maar ik ben er quasi zeker van dat wanneer ik om 7.00 uur een koffiekoek kom kopen dat hij nog van de dag ervoor is. Ik heb er namelijk ook al een ‘verse’ gegeten bij jullie en het verschil is significant. Daar een koffiekoek tegenwoordig ook niet meer heel goedkoop is, vind ik dit wel heel erg jammer.

Zij (2 dagen later):
Beste ,
Al onze producten worden elke dag vers gemaakt. Wij beschikken over een atelier van 1000 vierkante meter en maken dagelijks voor 14 winkels waar 7 winkels van ons eigen zijn. Wij kunnen het ons niet veroorloven om geen verse producten te verkopen.
Met alle respect als u 1 euro al teveel voor een koffiekoek vindt?

Ik:
Het gaat toch niet over die euro? Ik wil daar mee zeggen dat een koffiekoek vroeger ongeveer 70 cent was. Ik ben er 100% zeker van dat die koffiekoek van de dag voorheen was. Jammer dat u dat niet wil erkennen en eerder zo’n assertieve reactie geeft. Een excuus was meer dan genoeg geweest.

Zij:
Een liter benzine was vroeger ook 0,80cent. Wij verkopen elke dag verse producten elke dag worden onze koffiekoeken en brood weggegeven aan moeders voor moeders. Indien u dit niet gelooft mat u zelf eens komen kijken.

Ik:
Excuseer, maar blijf je nu echt doorgaan over die prijs?? Ik betaalde vroeger 20BEF voor een koffiekoek. Het gaat me niet over het geld, ik wee dat alles duurder is geworden met de euro. Het gaat me over de kwaliteit. Als het dan echt een verse was, waar ik weinig van geloof, dan is er iets mis met uw koffiekoeken. Ik ga er verder geen woorden naan vuil maken, dit is mijn energie niet waard. Jammer dat u op deze manier reageert, top in klantvriendelijkheid en service. Ik wou u enkel mijn persoonlijke oprechte mening geven. Mvg

Zij:
Mevrouw het is niet voor niks dat wij de grootste bakker in het Antwerpse zijn. Als onze producten werkelijk zo slecht zijn als u beweert …. . Ik raad u aan om misschien zelf een bakkerij te beginnen indien u zoveel kennis heeft over bakkerij producten dan zijn wij een fijne collega rijker. Mvg

Ik:
U bent ongetwijfeld Antwerpenaar daar u persé het laatste woord wil hebben. Wel ik gun het u met de woorden – de grootste hebben is niet per definitie de beste zijn-.

9 gedachten over “All sorrows are less with bread.

  1. Luc

    Gij zijt me er ene zulle ! hahahahaha !
    Toch zou ik niet graag woorden hebben met jou ! En de koffiekoeken , zijn in massa gemaakt door verschillende mensen die in shift werken , who cares de samenstelling ? Geef me maar de kleine warme bakker !
    En eigenlijk … Koffiekoeken eet ik weinig of niet !

    Liked by 1 persoon

  2. LJ

    O heeeeeerlijk dit! De arrogantie, “wij zijn niet voor niets de grootste bakker van België”, my good, Mc Donalds is misschien ook de grootste restaurantketen van België (enfin ik zeg maar wat hé), dat wil just niks zeggen.

    Liked by 1 persoon

  3. Wildcard

    Het is frappant hoe tegenwoordig bij dienst verlenende instellingen/zelfstandigen, de arrogantie naar de klant/consument zo ENORM groot is én een fout (iedereen kan er maken) toegeven zo extreem moeilijk is. Het had hun beter gestaan had ze een commerciële geste gedaan, want mensen schijnen nog altijd te vergeten dat mond-aan-mond reclame meet doet dan je arrogant opstellen (of je nu gelijk hebt of niet) in een mail naar klanten toe…

    Like

Geef een reactie

