Pain is temporary. Quitting lasts forever.

Ik ben weer lang afwezig, ik heb zoveel zenuwen en stress, ik combineer ook 2 jobs momenteel of doe toch een poging en probeer dan ook nog tijd door te brengen met mijn lief die zich fantastisch opstelt.

Mijn broer met hond verblijft momenteel bij me. Ideaal is het niet, verre van. Maar wat moet je of kan je doen als hij weer zo dom is geweest dat hij op straat staat. Geen inkomen, geen adres, nergens ingeschreven.
En ik haat dat ik weer eieren onder hem leg, maar ik kan het niet laten.

Anderzijds heb ik een hele ernstige vraag aan jullie. Weet iemand of je je moeder ambtelijk kan laten schrappen uit je leven?
Ik wil er geen last meer mee, nu niet en zeker niet in de toekomst als ik mijn eigen zaak heb. Ik wil dat ze me niet kan raken. Emotioneel zal heb even zwaar zijn, maar financieel daar heb ik helemaal geen zin in.
Ze is geen halve euro waard.

Ik heb wel leuk nieuws ook, een tijdelijk plekje in Antwerpen dat je zeker moet gedaan hebben, maar daarover schrijf ik hopelijk later op de dag een postje. Ik ga eerst mijn foto’s zoeken die ik er heb getrokken.

9 gedachten over “Pain is temporary. Quitting lasts forever.

  1. Luc

    Nog dat erbij ook !
    ja je kan dit , maar dit moet notarieel geschreven worden ; Voor schulden enz.

    sterkte zou ik zeggen ! En broerke , wil ik eens twee woordjes tegen klappen ! 😦

    Liked by 1 persoon

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      De tranen staan me toch even in de ogen. Ik weer bewust alle drama uit mijn leven, maar blijkbaar moet het toch eens allemaal samen komen. Mijn broerke heeft een paar stampen nodig, die ik probeer zachtjes te geven, maar het is een lastige situatie.

      Like

  2. LJ

    Als je met ambtelijk bedoelt dat niet meer verantwoordelijk voor haar bent, geen idee hoe dat gebeurt,.. Qua geld ofzo denk ik niet dat je haar bv kan onterven (net zoals zij jou niet volledig kan onterven als haar dochter) tenzij je trouwt of zelf kinderen hebt. Ik weet bv dat ondanks het feit dat ik wettelijk samenwoon én een testament heb, dat er nog altijd een wettelijk deel naar mijn ouders en zus zal gaan als ik sterf. Maar bon een notaris kan u met zo’n dingen waarschijnlijk wel op weg helpen!

    Like

    1. lifeisagardenofquotes Berichtauteur

      Echt? Ik wou al eens een afspraak maken met de notaris zodat ik haar schulden niet erf en zij niets van mij kan krijgen. Als ik haar van mijn geboorteakte kan schrappen, graag. Ik ben er helemaal klaar mee, hoe erg dat ook klinkt. Het doet me zelf nu wel even pijn, maar het is goed geweest voor me.

      Like

      1. LJ

        Het is hard maar soms is zoiets de beste beslissing, als er niets goed meer uit voort kan komen. Zeker doen, naar de notaris stappen, die kent alles van erfwetgeving en toestanden.

        Liked by 1 persoon

  3. annaberg

    Ik snap je helemaal. Toen mijn ouders uit mekaar gingen, hebben we mijn moeder een kangoeroewoning boven onze garage aangeboden. Gratis de eerste jaren, 200 euro bijdrage vanaf haar pensioen. Toen bleek dat ze zich voor God weet wat in de schulden had gestoken en ons meermaals had belogen. Vreselijk.

    Liked by 1 persoon

  4. Wildcard

    Het grote probleem met veel ouders (de mijne ook hoor) is dat ze héél veel dingen voor hun kind(eren) geheim houden, onder de noemer van “dat ge té jong zijt om daar zaken mee te hebben” of “dat ze zich getoucheerd opstellen, omdat ge dan met uwe neus in hun zaken zit”.
    Wat je vraag betreft, inlichtingen vragen bij een notaris én (eventueel) informeren bij een vrede-rechter mochten er ooit schuldeisers (ik denk dan aan een deurwaarder) langskomen, zodat men jouw spullen niet kan aanslaag mocht je moeder niet meer vermogend zijn…

    Knap wat je voor je broertje doet, hopelijk beseft hij wat een geluk hij heeft om jou te hebben als zus 🙂

    Like

Geef een reactie

