Genius is one percent inspiration, ninety-nine percent perspiration.

Ik vertrek nu sinds 3 maanden om 07.15 uur naar mijn werk.
De winkel is open van 09.00 tot 18.00. Als er geen klanten meer staan en de kas is correct ben ik buiten tegen 18.20 uur. Dat gebeurt zelden.
Als alles perfect verloopt ben ik thuis rond 19.25 uur. Meestal is dit niet het geval.
Tegen dat we hebben gegeten is het 20.15 uur.

Dit alles om te zeggen dat ik mijn luilekker leven achter me heb gelaten.

Nu de eerste 2 weken was mijn lief enthousiast en deed in het huishouden min of meer (meer min) wat ik deed. Na 2 weken was zijn vat af.

Dan begon zijn humeur te zakken, want hij kwam thuis en de kat had gekotst. En de dag erna nog eens. En hij moest elke dag stofzuigen. En … .
Ik antwoordde maar 1 ding ‘Welcome to my world’.

Mijn lief was er echt van overtuigd dat de kabouters tijdens de dag alles deden.

Maar niet gevreesd, lieve lezers, hij had een oplossing voor zijn dagelijkse kommer en kwel onder de vorm van het stofzuigen, namelijk een Roomba, een robot die voor jou stofzuigt. Wat een heerlijkheid, je komt thuis en alle stof en haar is min of meer weg op de vloer.

Nu, mijne hond Sam, die ik soms wel meeneem naar de winkel, heeft het een beetje lastig met mijn lange afwezigheden. En rebelleert een klein beetje.
Wat had hij gedaan …

Juist ja, in de living gescheten. Maar daar trekt de Roomba zich niets van aan en ging gezwind aan het werk.
Het resultaat …. Heel de living, eetkamer en keuken, samen met de Roomba onder de stront.

Ik was niet als eerste thuis …..

4 gedachten over “Genius is one percent inspiration, ninety-nine percent perspiration.

  1. Luc

    Eigenlijk moet je er om lachen
    Doe ik niet , uitgenomen andere zaken , zijn er regels; Vanaf volgende woensdag ben ik thuis en als de een huisman , huishouden , koken (wat ik heel graag doe ) maken dat alles proper is , boodschappen en dan soms (even) hangen in boekenwinkels of tweedehandszaken of pintje pakken , maar op tijd thuis zijn dat madam content is.
    We leven niet meer in de donkere eeuwen (vervangt middeleeuwen) en de tekeningen die ik zag in de lagere jaren , het leven in huis ; Papa leest de krant mama is aan het koken. Het is veranderd en gelukkig ook , beiden zijn verantwoordelijk voor het huishouden en iedereen doet zijn deel.
    Hola , ik ben niet de IDEALE man , laat rommel liggen , kuis soms niet goed op en vooral heel verstrooid . Ik vind het vervelend ; maar anderen ook ! Maar de waardering moet wederkerig zijn wat bij mij …

    Liked by 1 persoon

  2. LJ

    Ik kan er niet aan doen maar hahahahahahahaha! Ocharme uw lief 🙂 ’t Is goed dat hij eens doorheeft dat een huis zichzelf niet opruimt of proper houdt. Een kuisvrouw, geen optie?

    Like

Geef een reactie

