Dermalogica Daily Microfoliant

In één van mijn beautyboxen stak dit. En het is niet recent, ik heb het al een tijdje.

dermalogica.jpg

De reden dat ik het nog niet gebruikt had was omdat ik dacht “Wat sturen ze nu op, een poeder?”
Maar laatst was mijn gezichtsscrub op en ik besloot eens in mijn kast te duiken om dit boven te vissen.

Officieel op de website van Dermalogica staat dit:

Deze milde exfoliant op basis van Rijstextracten wordt geactiveerd met water. Hierdoor komen Papaja, Salicylzuur en Rijstenzymen vrij, die op zachte wijze dode huidcellen verwijderen. De huid voelt onmiddellijk zachter en frisser aan. Het unieke Skin Brightening Complex zorgt voor een egalere teint en Groene thee en Haver kalmeren de huid.

Doe een volle theelepel van de Daily Microfoliant in vochtige handen en zorg ervoor dat het een romig schuim wordt. Breng met roterende bewegingen aan over het gehele gezicht en vermijd daarbij de ogen. Masseer gedurende één minuut in en verwijder daarna met water. Vervolg met een toner en een geadviseerde Dermalogica moisturizer.

Hoe ik het doe:

Onder de douche springen en mijn gezicht nat maken, dekseltje eraf een ongeveer een theelepeltje in mijn linkerhand schudden.
Met een intussen geperfectioneerde techniek het potjes in de linkerhand nemen erop lettend dat ik niet mors en het dekseltje er terug op draaien met de linkerhand.

Mijn linkerhand in mijn rechterhand uitschudden. Nu hanger er in beide handpalmen ongeveer evenveel en dan mijn gezicht met draaiende bewegingen insmeren. Doordat mijn gezicht nat is, wordt het romig op mijn gezicht. Schuim heb ik nog niet ontdekt. Heel mijn gezicht is wit dan (volgens mijn lief, want mijn ogen zijn gesloten. Het voelt heel zachtjes korrelig aan, maar je hebt niet het schurende gevoel.
Gezicht afspoelen, mijn ding verder doen, uit de douche en mezelf gezellig installeren.
Als ik vergeet om mijn nachtcrème op te smeren nadat ik mijn gezicht heb gedaan met de microfoliant voelt het zeer trekkerig, maar zacht aan.

Ik heb niet het gevoel dat mijn gezicht egaler is geworden sinds ik het gebruik, maar ik gebruik het wel erg graag.
Ik gebruik het ook nog maar een week, dus als ik een verandering merk, laat ik het zeker nog weten.

Dat is natuurlijk wel wat telt. Of niet?

2 gedachten over “Dermalogica Daily Microfoliant

  1. By Françoise Blog

    Ik gebruik de daily microfoliant 3 keer per week, mijn huid krijgt daardoor minder ontstekingen (puistjes) en wordt egaler. Zeker als je last hebt van acne (zoals ik, nog steeds!!) is het beter om niet te scrubben. Dit product exfolieert, het verwijdert dus alleen dode huidcellen 😊

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

